En misslyckad trollkarl...

Vilken trollkarl berättar om sina tricks? Vilken affärsman ger tips till sina konkurrenter? Inte många.
.
Vi pokerspelare älskar dock att dela med oss av de senaste rönen. När jag började pokerblogga tyckte jag det var kul att skriva om händer och tankar. Efterhand har jag insett att det inte alltid är så smart. Många av de som läser bloggen möter jag faktiskt vid borden, både live och på nätet. Därför har det blivit allt mindre av den varan.
.
Hur ofta delar Phil Ivey med sig av spelanalyser? Aldrig. Jag vill inte påstå vi ens nästan spelar i samma liga, det handlar om principen. Om inte ens han, världens bästa, som anpassar sitt spel likt en shapeshifter vill ge några ledtrådar. Hur ska då jag, en vanlig dödlig nobody, kunna göra det? Det ska kosta pokermarker att ta reda på hur jag spelar. Helt klart.
.
De senaste månaderna har jag satsat allt mer på turneringar. Tidigare har det varit i princip 50/50 % turrar och cashgame. För tillfället är det snarare 85/15 %. Anledningen är främst att det har gått bättre i den spelformen. När spelen på cashgameborden blir allt hårdare, är det som om någon lockar fisken med maggot kring turreborden. Mellan 200-250k har jag på något sätt lyckats plussa på mindre turrar de senaste 60-70 dagarna. Pengarna har jag satsat på svarta hål. Som bilreparationer, aktier, möbler och vardagslyx. Moget.
.
I livepokerväg under septembermånad har jag för närvarande två event inbokade. Det första är i helgen då Superweekend avgörs på CC i Göteborg. Och det andra är EMOP Barcelona som startar den 29:e. Förmodligen spelar det ingen roll om jag ses som en misslyckad trollkarl. Det lär hamna en hel del händer här på bloggen, från bägge eventen. Jag spelar ändå aldrig en hand likadant två gånger. Mitt minne är alldeles för ihåligt för det...

Kommentarer
Postat av: Sisyfos

Vi ses i Barcelona! Hoppas vasen intar en given plats i nya hemmet! /Tommy

2011-08-31 @ 14:52:01
Postat av: dybban

Tack Tommy! Den ska få en hedersplats. Och jag kommer alltid tänka på dig när jag ser den. =)



Som sagt, ses i Barcelona!

2011-08-31 @ 15:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0