SAAAAT...urnus!

Jag har aldrig hört min far svära. Inte en enda gång under 28 år i livet. Och då har det hänt en hel del som hade kunnat vara värt en och annan ramsa. Som när han glömde skruva fast båtmotorn, så att den under en båttur föll rakt ner i tiometer djupt vatten. Eller när han nyligen skar av sig halva fingret på en såg. Inte en gång har han yppat ett fult ord.

I kväll var det dock nära. Helt omotiverat spillde lillbrorsan ett glas rödvin över honom när vi spelade brädspel vid köksbordet. Farsan reagerade blixtsnabbt med ett:
- Men det var väl FAAAAAAN...tastiskt!

Är man gammal pastor så är man. Jag måste medge att jag är imponerad. Han kommer nog aldrig åka dit.

Kommentarer
Postat av: Sisyfos

Lär honom spela poker då tiltar han snart:)

2011-08-10 @ 08:13:05
Postat av: Optikern

"Scheiße" är ju annars en klassiker från din fars sida.

2011-08-10 @ 14:23:19
Postat av: Roffe

Jag tror att gubben sa - Faaan va taskigt!

Han svär nog hejvilt i sömnen den gamle pastorn.

2011-08-11 @ 14:13:06
Postat av: Andreas Bergman

lol lol lol lol - din far verkar vara en skön filur. När jag såg bilden på honom satte jag honom mer på en danske spillevink som besöker spelklubbar och travbanor en masse. Pastor alltså? Synar bluffen...;-)

2011-08-14 @ 10:57:44
Postat av: dybban

Sisyfos: Farsan spelar redan poker. =)



Roffe: Ja, jag sover sällan med honom så vem vet. Snarkar gör han säger morsan.



Andreas: Hehe, men han är både ock. En skön filur som besöker spelklubbar, och pastor. En rätt kul kombination.

2011-08-16 @ 10:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0