Öronblod

Jag fick ett pressmeddelande idag från Warner Music. Där stod det att årets sommarplåga blir "Fest i hela huset" från Big Brother Studios. Jag blödde lite i öronen när jag lyssnade igenom skiten. Jag kräktes lite i munnen när jag läste texten. Låten är banne mig ännu sämre än bilolyckan till program.   

Om jag inte hade haft ett jobb där jag faktiskt måste lyssna och bedöma ny musik, så hade jag nöjt mig med min gamla skivsamling och stängt butiken för nya låtar. Jag hade gjort som Lapproffe och låst in mig med Bob Dylans samlade verk för att aldrig komma ut igen. Om man redan lyssnar på det bästa, varför ta till sig något nytt?

Det finns ett bra svar på den frågan: "Fest i hela huset" från Big Brother Studios. Mitt jobb är att täppa till öronblodet som rinner nerför Partille-Johnnys bilstereo. Och tända ett ljus för sånt som är bättre. Som Armand Mirpour, årets fräschaste tussilago i den svenska musikvåren.

Det här hade nog fått mig golvad i tonåren. Nu får det mig åtminstone att röra på smilbanden. Men någon Dylan är det givetvis inte. Inte ens nära. Så Lapproffe behöver inte göra sig besvär. Han hör förmodligen inte ens skillnaden på de två låtarna. Men jag förstår honom. Varför lyssna på något nytt, när man redan lyssnar på det bästa?

Här har ni i alla fall, vad jag hoppas, årets sommarplåga. Gladpop, passande till sköna vårdagar, i form av "I Am A Vulcano" med svenske Armand Mirpour.



Edit: Hade så sjukt svårt att sova i natt, så jag skrev en riktigt snuskig text istället. Har ni gjort något liknande?

Kommentarer
Postat av: Anonym

"kom igen bro, Can you feel the blow".

Ja ännu ett bevis på att det bara är efterblivna människor som ställer upp. Men nu förstår jag varför de skickade in basshunter.



Visste du förresten att Armand är Sjöberg med permanenta hår?

2011-04-21 @ 07:57:28
Postat av: Valterego

Det var en schysst låt. Apropå modern svensk musik som är nåt annat än löpande-bandet-skiten vill jag slå ett slag för Baboon Show: http://www.youtube.com/watch?v=jMIycFOj-zA&playnext=1&list=PL6132B5E8DE3655DB



//Erik

2011-04-21 @ 09:14:54
URL: http://valterego.
Postat av: dybban

Armand är sjukt lik Sjöberg ja. Jädrar vad många kopior han har. Här får han äntligen en han kan vara nöjd med också. =)



Valter: Det var bra kräm i det bandet. Älskar band med kvinnliga sångare också. Men visst är trummisen sjukt lik Nicke Andersson, sångaren i Hellacopters?

2011-04-21 @ 12:08:44
Postat av: Jimmy L

Klart över förväntan, efter att du beskrivit det som gladpop! Brukar inte vara någon favoritmusik, men det här var lyssningsbart. Kommer säkert höras fler gånger i sommar!

2011-04-22 @ 14:19:22
URL: http://sv.pokerstrategy.com/uJ4107

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0