Zombie och guldfisk

Redigerare Greger på tidningen kom fram till mig i fikarummet igår. Han synade mig från topp till tå och utbrast.
- Vafan, har du börjat supa eller?

Jo, jag har sett sliten ut på jobbet de senaste dagarna. Röda ögon, ruffsigt hår, skäggig, gäspningar ackompanjerat till trötta monologer då jag måste läsa mina texter högt för att förstå vad jag faktiskt har skrivit. Men jag kan lugna er. Jag har inte börjat supa. Boven i dramat är poker, och pizzagubbar. De senaste nätterna har vi hängt i en källare i Nässjö och spelat 25/50. Jag kan helt enkelt inte säga nej när de ringer. Det går inte. Värdet är för bra.

Dagen efter, efter bara två, tre timmars sömn, undrar man om det var värt det? Är det värt att se ut som ett fyllo och göra trötta texter på jobbet? Nej, det är det inte. Inte då. Men på kvällen har man glömt hur man kände sig på morgonen. Så kommer ett sms när man ligger i soffan och pillar sig i naveln. "Spela?". Hm, varför inte?

Jag har kommit fram till att jag inte är en människa längre, snarare en blandning av zombie och guldfisk. Men nu är arbetsveckan slut. Så nu kan jag börja spela poker igen...

Kommentarer
Postat av: Lieli

Ta med dig ett par rosa sjalar och kom upp till oss i Norrland igen. Du vet ju hur utvilad du blir efter ett par dagar här. :) Och fisk finns det ju gott om..

2010-10-28 @ 14:45:08
Postat av: dybban

Ja, tänk att både få vara utvilad och kunna spela poker. Det händer bara i Norrland. Saknar livet där uppe.



Men nästa gång skippar vi surströmmingen va? ;)

2010-10-28 @ 17:25:15
Postat av: Optikern

Min frisör sa att hon öppnade surströmminen under vatten i vasken och sköljde sen av all fisk i vatten (mineralvatten för den som är fin i kanten).

Luktar inget i huset efteråt och så smakar det mindre ruttet.

2010-10-28 @ 17:40:25
Postat av: Yksi

,Va skönt det är att du inte som din kollega i den andra bloggen, behöver berätta vilken arbetsgivare du har ... det går alltså att blogga utan att "nejmdroppa" sin arbetsgivare... och har man följt en blogg några inlägg så vet man det ändå...

2010-10-28 @ 18:40:05
URL: http://www.yksico.com/aceofspades
Postat av: Philip

Dybban, ser dig inte i deltagarlistan till SM nästa vecka på SVS. Why?

2010-10-29 @ 03:27:42
URL: http://alltomtandblekning.com
Postat av: dybban

Yksi: Näe, men jag har ju ingen arbetsgivare att nejmdroppa. ;)



Philip: För att jag inte köpt in mig än. Men var så lugn, jag kommer att spela. Akta dig!



Optikern: De öppnade minsann surströmmingen under vatten, utomhus. Det hjälpte inte ett skit.

2010-10-29 @ 05:20:18
Postat av: Niklas

Asså...

Jag bor i nässjö..



Jag vet inte vad jag ska säga egentligen.

Pizzorna har börjat bli mindre i nässjö sen du började spela här ju!!



Nädå:) gött o höra att de finns ett pro i grannkomunen!



Keep upp the grind!

2010-10-29 @ 08:31:43
Postat av: dybban

Haha, häng på nån gång! Du kan nog få en gratispizza.

2010-10-29 @ 14:39:24
Postat av: Philip

bra att höra :) kommer du köra något mer än mainevent? Jag kör nog th5manna, hu och main. ses på borden / snoook@svs

2010-10-29 @ 16:11:47
Postat av: dybban

Ja, jag kommer nog att köra 5-manna, hu, och fixed. Har bara spelat två fixed-turneringar i hela mitt liv, men kom faktiskt trea på unibets sm förra året, så nu kan jag inte låta bli. Ses vid borden. Lycka till!

2010-10-29 @ 16:23:59
Postat av: dilba

Gaaaahhh!!! Finns det något mer frustrerande och tålamodsprövande än fixed limit? Trauma.



kram

dilba

2010-10-29 @ 17:21:51
URL: http://pokerlistings.se
Postat av: dybban

Näe, det är därför jag bara spelar en per år. =) Fixed limit cash skulle jag aldrig ge mig på. Det blir man gråhårig av har jag hört.



trevlig helg!

2010-10-29 @ 17:59:30
Postat av: Roffe

Såja. Nu är SM-biljetten klar. Helvete vad dåliga lirare det är på SvS.

Inte konstigt att du vann Sverigerankingen.

Ska du spela NCOOP på Stars?

2010-10-30 @ 22:52:01
Postat av: dybban

Ja, varför tror du jag lirar där? ; )



Spelar nästan aldrig på stars. Visserligen är jag vänstergubbe, men i det här fallet gillar jag inte att skatta.

2010-10-30 @ 22:59:41
Postat av: Roffe

Säg inte sånt där högt. Jadbäck anmäler dig direkt till Skv, samtidigt som han själv vojnar sig över alla korvpengar som han själv måste ge till Staten...



LUNIS kommer att jaga dig, din förbannade monopolkramare. Ha ha.

En av anledningarna till att jag langade in några tusen på SvS är just herrar "vetbäst" och deras fäktande mot väderkvarnarna.



Moralens väktare borde kanske inte vara anställda åt något pokerbolag. Speciellt inte ett pajasbolag eller ett med eget monopol...

2010-10-31 @ 00:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0