Segerbild

Det har blivit mycket poker i helgen. Under fredagnatten hamnade vi på Nässjö pokerklubb där vi träffade tre trevliga pizzabagare. De hade med sig hela fredagskassan och spelade 25/50 kr cash game. Det var för bra värde för att säga nej till, trots några centiliter för mycket innanför västen. Jag började med att backa 6-8k på en halvtimma och bestämde mig för att ta det lite lugnare. Det visade sig vara rätt taktik och pengarna rullade åt rätt håll resten av natten. Min kompis Jimmie plussade en fin månadslön och även jag kunde gå hem med en rejäl del av Nässjö befolknings fredagsmyspengar. Jag hoppas att Nässjöborna fortsätter möla i sig kebabpizza och calzone i samma takt. När jag ser en överviktig människa i den stan blir jag genuint glad. Ät så mycket pizza ni orkar bara!

Under lördagen deltog jag för första gången i en turre med Eksjö pokersällskap. Det är en nystartad liten pokerförsamling här i stan. Runt 25 pers dök upp för en riktigt trevlig deepstack turnering. Jag lyckades faktiskt med bedriften att inte vara all in med hela stacken en enda gång förrän jag var heads up. Efter att jag betat hårt på turn och river med QJ i klöver lyckades duktiga Robin syna ner mig med Q4o på brädan AK345 med tre spader för över halva stacken. Dock räcker ibland ingen skicklighet i världen mot dybbanturen och jag kunde vända matchen och vinna. Team Fagbet har därmed tagit ännu en turneringsseger. Många undrade varför jag inte hade teamkläderna på mig. Anledningen är att teamet inte har bestämt om vi ska beställa våra rosa sjalar från D&G eller Gucci. Vad tycker ni?

Jag har alltid tyckt att det ser utomordentligt töntigt ut med såna här vinnarbilder. Den här hör inte till undantagen. Men jag har alltid drömt om att få sitta så där och le fånigt in i kameran. Visserligen satt jag väl kanske inte i en källarlokal i Eksjö i drömmen och möjligtvis låg det ett par feta sedelbuntar på bordet framför mig, men man får inte vara så jädra kräsen.


Dybbans smörigaste segersmile.

Kommentarer
Postat av: J Felix

Att vinna en EPS turre har sina nackdelar. Tyvärr så kunde jag inte göra så mycket åt motivet på kortet (hur mycket jag än skulle vilja ;) ). Ur fotografisk synvinkel så får det väl nästan klassas som ett mästerverk (inte ens Bingo Rimér hade nog kunnat klaga på ljussättningen, färgskärpan eller kontrasten i bilden). Nästa gång så lägger vi upp några 20-lappar jämte stacken så din dröm går i uppfyllelse.

Det enda "töntiga" med bilden, är väl att du avslöjar dig med att dricka Budweiser ;)

Grattis till vinsten!

2010-10-25 @ 10:07:31
Postat av: dybban

Haha, jag håller faktiskt med. Fotografen har gjort det bästa som går med tanke på vad han hade att jobba med.



Bingo hade nog bett mig knäppa upp ett par knappar på skjortan. Men jag antar att du inte var så sugen på det?



Tack för en väldigt trevlig kväll. Mycket proffsigt ordnat.



Obs: Budweisern var en gåva från Kim, som jag inte hade hjärta att säga nej till. ; )

2010-10-25 @ 10:45:35
Postat av: Boubben

Gucci såklart! Jag vill kunna fråga "Är det där gussi eller?"!

2010-10-25 @ 14:04:04
Postat av: dybban

"Är det gussi?" =)

2010-10-25 @ 14:26:55
Postat av: dilba

Vaheeetteereee... vad är det för fel med ett par uppknäppta knappar på skjortan? Låt inte mig hindra dig i alla fall. Bara att bjussa på sig själv där tycker jag.



Dolce och Grabbarna, så klart!'



grattis

hugs

dilba

2010-10-25 @ 14:49:20
URL: http://pokerlistings.se
Postat av: dybban

I Stockholm gillar ni kanske rakade bröst och uppknäppta skjortor, men här på landsbygden har vi håret kvar och knapparna knäppta. ;)



Men nästa gång jag vinner så lovar jag att bjuda på lite hud. Det blir passande till min nya märkessjal.

2010-10-25 @ 19:32:44
Postat av: Optikern

Det självklara valet av scarf är ju givetvis Hermés...

2010-10-25 @ 20:14:43
Postat av: J Felix

@dilba: du är välkommen att delta i en EPS turre som gäst och bjuda på lite hud om du vinner ;)

Välkommen!

2010-10-25 @ 20:50:53
Postat av: Sara

Boubben! PRECIS vad jag tänkte skriva! :D

2010-10-25 @ 23:51:12
Postat av: Yksi

Passande att vinna med en dam... med tanke på fagbet...

2010-10-26 @ 00:12:18
URL: http://www.yksico.com/aceofspades
Postat av: dilba

Felix, ja hade det inte varit så långt bort så hade jag kommit direkt :)och "moonat" åt Dybban när jag roffade åt mig första platsen! Ni sa hud va ;)?



Och nog för att jag kör bil, men jag har ingen så det blir lite långt att åka bara för att spela en turnering.



kramar



dilba

2010-10-26 @ 10:17:08
URL: http://pokerlistings.se
Postat av: erik

inte för att jag har med ditt liv att göra, men jag måste få säga att jag fattar inte hur du vågar spela om pengar med araber. vem vet vad dessa herrar är kapabla till om de förlorar? jag känner många som bor i större städer, och som har råkat illa ut när de har vunnit mot pizzabagare på såna här "spelklubbar". en kille jag känner i stockholm fick tre av sina tänder utslagna av en bagare på en sån här "pokerkväll", och då hade han bara spelat av bagaren en "skitsumma". ena sekunden kan de vara hur trevliga som helst, för att i nästa slå slint i skallen totalt.



om jag hade varit pokerspelare, så hade jag endast vågat spela mot etniska svenskar. jag är verkligen inte "främlingsfientlig" eller "rasist" på något sätt, jag är bara realist.

2010-10-26 @ 19:40:12
Postat av: dybban

Erik: Du skulle bara våga spela mot etniska svenskar säger du? De läskigaste ögonblicken i min pokerkarriärer har varit då "etniska" svenskar ställt till problem. En gång var det en svensk som dunkade en annan svensk med en flaska i huvudet så han höll på att stryka med vid pokerbordet. Så nu spelar jag bara mot utlänningar. Förstår inte hur någon vågar spela med svenskar faktiskt. Det betyder inte att jag inte gillar svenskar, mina föräldrar är från Sverige. Jag är bara realist.



Jag har spelat med de här pizzabagarna många gånger och de har aldrig varit otrevliga när de förlorat. Eller vunnit.

2010-10-26 @ 20:18:22
Postat av: dilba

:)



Dybban, du är fantastisk.



dilba

2010-10-26 @ 20:35:42
URL: http://pokerlistings.se
Postat av: Vigge

Sorry för flaskan!

2010-10-26 @ 20:38:37
Postat av: Vigge

:)

2010-10-26 @ 20:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0