Första live-vinsten för Team Fagbet

Vissa människor växer med uppgiften. De älskar att ha världens blickar på sig och presterar alltid som bäst när det gäller. Optikern visade igår att han är en sådan man, då han tog Team Fagbets första vinst i ett live-event i Cosmopols söndagsturre. Ska sanningen fram så har Optikern aldrig varit i närheten av att vinna något tidigare. Men vi på Fagbet har sett hans potential vid Vegas 1/2 dollars bord och under ett par whiskeydimmiga homegame i Eksjö. Därför tvekade vi aldrig på att signa brillormen. Och det visade sig att vi gjorde rätt. Vi tog ett samtal med mannen som älskar att peka finger.

Johan Fredriksson lever just nu rockstjärnelivet i Göteborg.
Optikern har ett väldigt långt långfinger. Och han tvekar inte att använda det.

Grattis! Hur känns det?
- Jag är bara helt stum.

Hur firade du i natt?
- Med 200 gram handpillade räkor.

Kan du peka på ett avgörande moment för kvällen?
- Precis innan finalbordet så fick jag in det väldigt snyggt med K10 i ruter mot KK all in pre flopp. Jag gick på känsla och visste hela tiden att jag skulle dra in en runner runner färg.

När ni var tre kvar hade du överlägset mest marker, ändå gick du med på en deal. Varför?
- Jag fick 500 spänn mer än de andra. Så jag var nöjd med dealen. Vet du hur många cheeseburgare man får för 500 spänn? Mina nerver klarade dessutom inte mer, så jag ville bara ha mina 6000 och dra.

Är det här din största merit på livescenen?
- Nej, det var när jag spöade dybban i sex raka heads up en kväll i Eksjö. Då vann jag åtta öl på krogen. Visserligen var vinsten mer nu , men den inre tillfredställelsen jag kände då var snäpet större. Sen gillar jag öl också.

Varför kommer första segern just nu?
- Jag har alltid haft det i mig. Det var bara en tidsfråga innan det skulle lossna.

Hur mycket har att göra med att du har Team Fagbet där bak nu?
- Tja, kanske en del. Jag vet ju vad som händer om man gör bort sig. Man vill inte gärna agera lok under lagfesterna om Lapproffe är på det humöret...

Kände du att du fick mer respekt vid bordet nu när du är proffs?
- Nej, jag får aldrig någon respekt. Det kan ha att göra med att jag har glasögon.

Du arbetar som Optiker, när kommer du att att bli heltidsproffs?
- Det är nog bara en tidsfråga. Fortsätter jag med att vinna varje söndagsturre så får jag ut ungefär som på att jobba heltid. Helst skulle jag vilja kombinera glasögon och poker. Men jag har inte riktigt kommit på hur det ska gå än. Kanske kan jag försöka kränga bågar vid borden...

Vad ska du göra med pengarna?

- Bilen ska in på service i veckan så jag får väl lägga dem på bromsklossar, vindrutetorkar och sån skit. Man får aldrig vara riktigt nöjd...

Fakta
Namn: Johan "Optikern" Fredriksson.
Ålder: 28 år.
Bor: Göteborg.
Familj: Förlovad med Hanna.
Titel: Optiker och medlem av Team Fagbet.
Inspelade pengar live: 6000 kr.
Favorithand:
Fröken höger.

Kommentarer
Postat av: Pokerstar

Grattis!!

Jo just det, det var det här med "raken", som på söndagar ligger på ca 103,4%

Du kan ge dem till Dybban sålänge...

2010-10-18 @ 17:11:03
Postat av: Optikern

Jag bjöd han på finlunch idag. Det får räcka så.

2010-10-18 @ 17:22:58
Postat av: dybban

Vad händer när man inte har råd att betala raken?

2010-10-18 @ 17:32:25
Postat av: PokerStar

Vet inte, det är Lapp-Roffe som jobbar med "Inkasso" på Team Fagbet

2010-10-18 @ 17:46:02
Postat av: Filfen

Teamet går från klarhet till klarhet. Eftersom jag själv inte har fotleder till att hasa runt på livescenen, så nöjer jag mig med lite satelliter på nätet istället. Ev 4 i Nordic COOP är grejad. Ska fixa några till...



Har man inte råd med raken så...äh, du får se...

2010-10-18 @ 17:47:23
Postat av: Optikern

Förresten kunde du väl för fan hittat en bättre bild på mig.

2010-10-18 @ 17:59:58
Postat av: PokerStar

Optikern:

Det är den officiella bilden på dig som Dybban valde. Samma bild som jag lade upp. Hade jag haft med kameran på O`Sheas och fotat dig på toalletten så hade jag valt den.

Lapproffe:

Live - Nätet, allt funkar. Lycka till...

2010-10-18 @ 18:08:04
Postat av: Mutti

Grattis till vinsten:-)

2010-10-18 @ 20:28:42
Postat av: dybban

Förstår inte varför du klagar på bilden? Det är ju en av de bättre som finns på dig i nyktert tillstånd. =)



Härligt Roffe. Lite kul att det är 50-plussarna som står för nätliret och vi ungtuppar som spelar live. I Fagbet är allt upp och ner. Och ner och upp. Vilket vi gillar så klart.

2010-10-19 @ 04:39:04
Postat av: Minna

vad kul för dig johan. antar att du mådde lite bättre på måndag morgon än vad du gjorde söndag morgon. moahaha!

2010-10-19 @ 20:50:51
Postat av: Gustaf

Hej Dybban!



Jag heter Gustaf och jag driver en sida vars url är onlinepoker.se, Mitt intresse är främst poker varav en av anledningarna till att jag skapade sidan, för att dela med mig min kunskap med andra pokerintresserade.



Anledningen till att jag kontaktar dig är för att sidan är ganska nystartad och jag behöver hjälp att nå ut till andra. Jag såg att du hade en länklista på din blogg som ledde till andra företags websidor och jag undrar om du skulle kunna länka till onlinepoker.se?

Som tack skickar jag dig en trisslott.



Om du vill länka till onlinepoker.se på din blogg så skicka mig din adress till mig så får du din trisslott hemskickad.



Mvh Gustaf

http://onlinepoker.se

[email protected]

2010-10-19 @ 21:08:40
URL: http://onlinepoker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0