Vinst, i fel turre.

När jag efter två, tre timmar låg trea i SM Main Event, började jag fila på en segerintervju i huvudet. Och planerade för var jag skulle stoppa den där dryga miljonen. Men. Sen gick det som det går ibland. Åt pipan. Ingen respekt för mina trebets, kalla floppar och tristess. Till sist, i ett sista desperat försök tvingade jag mig själv att stoppa in mina sista 25 bb med 95s i ett resteal försök, bara för att bli synad av JJ. Floppen 5 9 A såg ju lovande ut. Men river ytterligare ett A, och så var SM-äventyret över nånstans runt 400-500:e plats.

Med nöje följde jag istället Lapproffe som med cirka 300 spelare kvar i fältet av drygt 2300 låg tvåa!! Lappen smiskade upp internetkidsen i brygga genom att brutalt spela varje hand. Jag trodde inte mina ögon. Ska inte 50-åringar vara tighta?

Till sist gick det dock över styr för lappen, som gjorde en William Thorson och fick in alla marker med J10 mot AK och AQ all in preflopp i en monsterpott. Tyvärr lyckades han inte dra ut. Inget SM-guld för team Fagbet alltså.

Själv lyckades jag bättre i fel turre, 500kr Texas. Den fick jag vinna efter lite klassisk dybbantur. 17 k tröstade bra för det misslyckade SM-äventyret.

Ikväll håller vi tummarna för norrlands coolaste pokerfarsa, REGNBÅGEN_, som är vidare till dag två i Main.

Kommentarer
Postat av: Dilba

Ååååh, heja bästa farsan på fars dag och allt.

Hoppas, hoppas, hoppas!!



Hugs



Dilba

2010-11-14 @ 16:30:13
URL: http://Pokerlistings.se
Postat av: Johan

ja jäklar vilken tur du hade i 500 kr, kollade lite när du spelade, sick sick sick måste jag säga..men ehh Grattis!

2010-11-14 @ 21:56:46
Postat av: dybban

Ja, hejja hejja. =)



Sååå mycket tur hade jag väl inte Johan? ;)

2010-11-14 @ 22:51:13
Postat av: dybban

Regnbågen slutade för övrigt 22:a. Bra jobbat!!

2010-11-24 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0