Världen ligger för mina fötter...

Det trodde jag aldrig när jag spelade mina första, stapplande givar texas holdém för snart sex år sedan. Att det smått beroendeframkallande kortspelet skulle visa mig världen. Jag har sett mycket nu. Men mer kommer det att bli. I veckan köpte jag biljetter till Tallinn för Pokerfinnkampen den 17-19 december. Fixar-Andy prutade till sig det gyllene priset 200 kronor, tur& retur, från Ryan Air. Otroligt.

Efter det planeras nyår i Las Vegas. Det är inte hundra klart än, men nästa vecka ska det bokas. Två veckor stannar jag för att spela poker, och göra det man gör bäst i just Vegas. Ha kul!

När jag landat i Svedala igen, år 2011, går tåget nästan omgående till nästa stora pokerevenemang, i Mikes lada någonstans på Närkeslätten. Kontrasterna är totala. Och jag älskar det.

Tänk att få gå från att bada bastu med finnarna i Tallinn, se glittrande shower i Vegas, till att få hänga med Sveriges skönaste pokermänniskor mitt ute i ingenstans, bredvid en hönsgård, utanför Kumla. Magnifikt. Uppryckande. Inspirerande. Roligt.

Poker är så mycket mer än bara poker. Det är på väg att bli en livsstil. Och det känns som om världen ligger för mina fötter...

Kommentarer
Postat av: Optikern

Synd man har ett "nio till fem"-jobb och inte lika goda pokerskills för jag hade kunnat tänka mig o leva det livet :)

Men jag flyter med i den mån det går.

2010-11-11 @ 13:05:30
Postat av: Roffe

Och någonstans i allt yrande världen runt, väntar ett stenhårt game i Gnestaskogarna.

Optikern får väl komma efter fem...

2010-11-11 @ 14:19:35
Postat av: dybban

Det kommer att bli en historisk första Fagbet-träff Roffe! Vi ser alla fram emot den!



Optikern: Du får fortfarande hänga med till Tallinn...

2010-11-11 @ 17:02:01
Postat av: Optikern

Jag vill men som sagt det finns inte tid. Helgen före Jul, du är inte klok!

2010-11-11 @ 17:15:45
Postat av: dybban

Nä just det. Då måste man ju ränna på stan och köpa rätt sorts julgranskulor. Det gäller att prioritera här i livet.

2010-11-11 @ 17:23:20
Postat av: Optikern

Its a hard life but somebody has to live it.

2010-11-11 @ 19:11:54
Postat av: Pokerstar

Jag gillar att ha färgade bollar i grenen...

2010-11-11 @ 22:05:10
Postat av: Pokerstar

...eller kulor...

2010-11-11 @ 22:05:46
Postat av: hanna

Om inte jag minns fel så har även Dybban lovat mig en dag på stan för att hitta rätt sorts kula..

2010-11-12 @ 10:10:56
Postat av: dybban

Hanna: Ssscchhhh.

2010-11-12 @ 11:16:17
Postat av: Pokerstar

En röd kula i käften då eller...?

2010-11-12 @ 15:48:31
Postat av: edithsenicla

Detta är mycket användbar information om Spela poker och nöjet att läsa din blogg. Jag har några riktigt intressanta upplysningar contang hittades. <a href="http://www.poker-spela.com/" title="poker spela">poker spela</a> Identifiera e bästa online poker Spela.

2010-11-15 @ 07:49:55
URL: http://www.poker-spela.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0