"Jag ä int' bitter"

Det är karneval hemma på min gata. Ni vet den där "en gång i livet"? Den har inträffat nu. Vårt postnummer har dragits i postkodlotteriet. Nu ska vi dela på miljonerna hemma i Eksjö.

Alla utom jag förstås. Hur många gånger har jag inte försökt förklara att chansen att vinna på postkodlotteriet är lika stor som att en orkan blåser in över ett skrotupplag och sätter ihop en volvo 240 av delarna. Tydligen spelar det ingen roll hur stor chansen är, jag hade vunnit. Om det "bara" varit 10k eller miljoner plus en bil vet jag inte. Och vill inte veta.

I dag har jag fått mängder av mess från personer som frågar om jag är med i postkodlotteriet. "Stackars dig annars". Jo, tack för den.

I morgon ska lillsyrran hänga med sin bästa kompis då TV4 kommer hem till henne och lämnar en påse pengar. Imorgon filmar postkodlotteriet hemma på vårt lilla torg. De ska dela ut massa pengar.

Men ni vet. Chansen att vinna på postkodlotteriet är väldigt liten. Rent matematiskt gjorde jag helt rätt som inte var med. Det är till STOR tröst idag.

Jag ä int' bitter. 

PS. Jag undanber mig fler mess och telefonsamtal som handlar om postkodlotteriet. Tack. DS.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Har Dybbanturen slagit bakut?

2010-11-19 @ 19:06:03
Postat av: David

Haha, fyfan vad jag har garvat åt den här posten.



Var t.o.m tvungen att läsa upp skiten för farsan som garvade lika gott han med :)



Tycker du borde använda dig av lite mer soul reads irl istället för gto ^^

2010-11-19 @ 21:02:09
Postat av: Yksi

Nu har du chansen att promota FagBet, med rosa schal hoppandes bland alla vinnarna, snacka om schysst reklamjippo...

2010-11-20 @ 12:48:36
URL: http://www.yksico.com/aceofspades
Postat av: Elvis

LOOOOOL!!!

2010-11-21 @ 20:24:35
Postat av: dylan

Sitter i samma båt.. Alla högvinsterna var dessutom i huset. Tänkte börja med triss. Är du på?

2010-11-22 @ 18:58:12
Postat av: dybban

Ja, men triss känns säkert. Fick faktiskt åtta lotter när jag fyllde år. Vann 100 spänn. Så nu tar jag fyra nya. Kanske kan jag få två nya för dem. ;)



Lite segt att se Kajsa få ta emot 100k eller? Hehe.

2010-11-23 @ 02:37:35
Postat av: Roffe

Triss är nöten. Jag vann 300 000:- för något år sedan och fick träffa Tilde...

2010-11-23 @ 17:07:22
Postat av: dybban

Skämtar du Roffe? Vad var bäst att vinna 300k eller träffa Tilde?

2010-11-23 @ 19:39:49
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

hej, vad har du gjort idag? :)

2010-11-23 @ 20:25:54
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var ju grymt kul att se Kajsa.

Tror på triss stenhårt, nu kör vi!

2010-11-23 @ 21:13:13
Postat av: dybban

Hur ska vi lägga upp taktiken då Dylan? Finns det några böcker i ämnet som man ska läsa först? Roffe har du några tips? Jag vill också träffa Tilde...

2010-11-24 @ 15:55:19
Postat av: Roffe

Tips o tips...Va faan, först måste du köpa en kåk, utan att ha täckning för det...Sen måste du sälja dina käraste ägodelar för att få ihop till insatsen.

I mitt fall blev det två st. Harleys som såldes.



Sedan åker du till banken och slantar in.

På väg hem från banken känner du dig vemodig och svänger in på ett tankstopp, längs den gamla vägen som inte finns längre...



Du stegar in och ämnar köpa ett paket rulltobak(John Silver), men du ångrar dig i sista stund och köper en trisslott istället. Tjufem spänn.



Skrapa skiten. Fatta ingenting. Gå tillbaka till butiken för att fråga tjejerna vad som gäller...



Se tre zigenare vid kassan. Vänd om och åk hem. Ring till Gotland och fråga istället...



Sen rullar det bara på.

Tilde är en höjdare. Erik Aner är den mest proffsiga TV-gubbe som jag träffat på.

Fikade med Ingvar Carlsson och Sten Hecksher också.



Ingvar var en guldgubbe.

Heckscher var ett veritabelt svin.



Tipset är att inte köpa några trisslotter.

Man blir tjock av såna...

2010-11-26 @ 21:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0