Cosmopol är riggat

Helgens superWeekend på Cosmopol höll på att bli en väldigt kort historia, trots 30k i startstapel och 40 minuters blindsnivå. Efter en halvtimma hittade jag Q9s UTG. Jag höjer upp till 175 (blinds 25/50). En norrman slår om till 575 i sen position. Baggen får kallsyn från två spelare och jag synar också, jag lägger aldrig händer mot norrmän. Det går inte.

Floppen är så sexig som den kan bli, Q 9 9. Jag försöker dölja min förtjusning. Check fram till norrmannen som betar 1200, alla andra lägger sig utom jag som tar syn. Turn 7. Lusekoftan betar igen. Jag slår om, han synar. Mumma. Kom till pappa! River 3. Jag betar tungt. Norrmannen suckar, jag njuter. Så går han all in! Va? Jag börjar ana det värsta, innan jag synar. Jo visst har han QQ. Och folk säger att nätet är riggat?. 3-4 k kvar efter det.

Micke Westerlund var snabb att kommentera mitt spel.
- Var det någon som tvingade dig att spela Q9 eller? 

På något mirakulöst vis lyckades jag ändå hålla mig kvar. Sjukaste handen var när jag drog ut AA all in pre med A7. Runner, runner stege för dybban. Och folk säger att nätet är riggat? Efter sju timmars spel hade jag 40k. Sen förlorade jag dock en coin med 99 mot AJ och åkte snabbt ner igen. Med en nivå kvar av första dagens spel blev det till sist sorti efter en misslyckad blindsstöld. Men Cosmopols SuperWeekend kan starkt rekomenderas. En 2-dagars turre med så bra struktur, till så billigt pris (3300 kronor), är svår att hitta. Synd att det ska vara så riggat bara...

Kommentarer
Postat av: Fagbetpro Andy

Får för en gångs skull hålla me Micke W... Hade aldrig spelat den där:)

Bra kämpat att komma tillbaks dock.

Den turneringen har dem verkligen lyckats med på CC, sjukt bra.

2010-11-08 @ 16:34:23
Postat av: dybban

Haha. Vad var det dom sa? "Du är lösare än en kille med salmonella". Q9 är ju nöt för dig. Kommer du ner och spelar med pizzabagarna ikväll?

2010-11-08 @ 16:42:27
Postat av: Pokerstar

...det var jag som sa...

2010-11-08 @ 21:38:27
Postat av: Andy

Nä, så lös är jag inte..!

La ju till o me en 107s i tidig pos.:)

2010-11-10 @ 07:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0