Fenomenet svansar

Jag kom faktiskt trea i poker-DM för Jönköpings län förra helgen. En liten redogörelse om det finns i min nya krönika på Svenska Spel. Nässjö pokerklubb visade sin klass som länets bästa då Måns lyckades vinna och Jimmie komma sexa.

Annars har det varit rätt lugnt med pokern under veckan. Vann i för sig en 300kr turre på nätet nyss för 5-6k men mycket mer har det inte blivit. Däremot börjar det röra sig på andra håll. För första gången har jag fått ett erbjudande angående pokerbloggandet som jag faktiskt nappar på. Inget är klart än, men det kommer nog klarna under nästa vecka. Om saker och ting går i lås innebär det att ni kommer få mer än nog av mig fram över.

Ja, sen har det ju hänt en del i pokersverige också. Jag har skrivit åtskilliga inlägg om Kengate, men raderat alla. Det känns inte som min tepåse. Jag blir helt vilsen av alla efterhandskonstruktioner som blir till sanningar.

Jag bryr mig faktiskt inte om vem som har rätt och fel av Ken, Kniven och Westis. Jag kände inte till något om poker eller dessa personer när Kengate utspelade sig, och jag följde aldrig debatterna under "drevet" på PS. Det där med forum har aldrig varit min grej.

Det som är mer intressant än denna uttjatade historia är fenomenet "svansar". Ken och även Norinder har en. Svansarna består av personer som verkar sakna all form av verklighetsuppfattning och egen tankeförmåga. De håller bara med och hyllar allt som deras idoler skriver. Och om någon är av en annan uppfattning så uppbringar svansen all kraft för att slå tillbaka. Oftast är dessa personer så efterblivna att de varken kan uttrycka sig i skrift eller har vettiga argument om någonting.

En gång har jag faktiskt försökt föra en diskussion med en av dessa anhängare på Norinders blogg. När "motståndarens" få (noll) argument tog slut svarade han med denna lysande kommentar. "Bra där mitt lilla helvete, men inte behöver du oroa dig för mig, försök klonka lite på pokern så du kan göra en skönhetsoperation eller nåt, borde vara olagligt att se ut som du.."

Jag hade kul i flera dagar åt den pärlan.

Kommentarer
Postat av: .

Aftonbladet ??!!

2010-05-09 @ 10:57:45
Postat av: Jens J

Usch ja... Jag måste lära mig att inte försöka diskutera med svansen. Det går aldrig.

2010-05-09 @ 16:16:17
URL: http://www.jennez.se
Postat av: sebbs

Dybban nu är du ute och cyklar, självklart håller jag med Norinder när jag anser att han har rätt, din och min diskution var när fenomenet DonRollo var på tapeten, han skulle skriva en turneringsbok b.l.a och det var det som jag ifrågasatte. Har man inte spelat en stor turnering vare sig live eller på nätet, eller gjort några framstående resultat så besitter man troligtvis inte kunskapen att skriva en bok om turneringspoker. Hur du får det till svans, det vet inte jag..



Om du går igenom M.N blogginlägg så ser du exakt hur mkt jag har kommenterat eller ryggdunkat honom..

Det är INTE många blogginlägg som jag kommenterat överhuvudtaget, så fram med fakta innan du kritiserar..

2010-05-09 @ 17:24:35
Postat av: dybban

Tjena sebbs,



Kul att du hittade hit. Jag är oartig och besvarar din fråga med en fråga. Kan du visa ett enda inlägg du skrivit där du inte håller med Micke?



Hela "DonRollo-diskussion" är en utmärkt anledningen att kalla både dig och andra för svans.

2010-05-09 @ 18:00:04
Postat av: Söppärj

Håller med till 100%, när man läser kommentarerna till framför allt Norinders men även Kens blog så inser man varför världen ser ut som den gör. Otroligt så liten procent av befolkningen tom i ett land som Sverige som har förmåga till eget tänkande.

2010-05-09 @ 18:09:15
Postat av: Anonym

Tack för välkomnandet, du har en trevlig blogg.

Om du går in och kollar så ser du att dom gångerna jag har skrivit i hans blogg så är det antingen för att kritisera AIK, eller när han hade sin "tävling" och när det var DonRollo.. Annars har jag inte kommenterat, har du kritiserat Norinder nåt? annars är ju du oxå en "svans" eller är det skillnad på folk och folk?



Det är inte direkt så att jag ryggdunkar varje hans inlägg, jag hyllar inte Norinder vad han än gör.

2010-05-09 @ 18:10:09
Postat av: sebbs

Med risk för att bli lite barnslig nu Dybban, kan du visa ett enda inlägg där DU inte håller med Micke? Jag har faktiskt inte sett dig kritisera honom än =) kanske har missat det, eller vågar du inte vädra dina åsikter?

2010-05-09 @ 18:17:17
Postat av: dybban

Sebbs, nej jag är för feg. Vill inte att någon ska kalla mig ful igen. Den tog för hårt.



2010-05-09 @ 18:32:06
Postat av: sebbs

hahaha ja det måste ha varit en riktig pungspark =)

2010-05-09 @ 18:36:58
Postat av: Optikern

Är det inte ett tydligt tecken på att man känner sig träffad när man intar försvarsställning så snabbt?

Och när det går till personangrepp så har man ju insett att man mött sin överman men försöker ändå fäktas in i döden.

2010-05-10 @ 08:24:21
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: sebbs

Optikern: haha klart jag känner mig träffad när han citerar mig, vem ska han annars mena? Sen måste jag väl få förklara att jag har en egen åsikt och inte sitter och hyllar M.N

2010-05-10 @ 15:43:18
Postat av: Minna

sluta bråka pojkar.

2010-05-10 @ 16:15:43
Postat av: Micke Norinder

Hallllåååååååååååååå!!!!



Klart ni ska hålla med mig, faaan vore väl annars.

Mina åsikter borde/ska vara dina Sebbs... :)



///Micke

2010-05-11 @ 23:41:32
Postat av: dybban

Så klart Micke. Jag ska inte klandra dig. Jag vill också ha en egen svans. =)

2010-05-12 @ 13:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0