Lusekofta och mongomango

Jag fick spela ett Spring Poker Event till sist, 200kr Crazy rebuy. 70 spelare gjorde cirka 500 rebuys vilket gav nästan 45k till ettan. Två potter sabbade dock turren rätt rejält för mig. Den värsta var när jag förlorade en all in pre med QQ mot A6. Ess direkt på flopp, jag tappade större delen av min stack och åkte senare ut som 25:a.

Sen borde jag nog ha gått hem, eller åtminstone bara satt mig med Valterego och slaskat 5/5. För min klonkform live är under all kritik. Men jag struntade i dålig form och körde som vanligt 20/20. Drog snabbt upp mitt inköp på 4k till 6,5k . Det fanns både kompletta galningar och norska synfiskar på bordet, så det såg ut att bli en trevlig kväll.

Nyckelpotten för kvällen var denna:
Den stora mongomangotomten höjer 300kr mörkt med totalt 2,5k i stacken. Alla foldar till mig i lilla blind som viker upp 10 10. Men innan jag hinner göra något så synar normannen i big blind med 10k i stacken. Denna norrman lade inte ett pocket för all fisk i Göteborg och hade fått bra betalt för ett par sjuka syner preflopp. Eftersom jag var säker på att jag hade en bättre hand än norrmannen slog jag upp till 1,4k då han inte kunde ta tillbaka sina pengar. Till min stora förvåning synar dock lusekoftan min höjning. Och det gör även the great mongo som väljer att donera över halva markerstapeln.

Floppen är så perfekt den kan bli, 4 4 6. Jag betar bara 2k. Norrmannen går all in och så gör även den tiltande fisken som är comittad. Jag är nästan säker på att jag leder och synar norrmannen med mina sista 3,5k. Potten är på totalt nästan 16k. Normannen visar 88 och åsnan bakom säger:
- Jag har bara en sexa.
Mumma tänker jag och slickar mig om munnen. Jag är grym.

Efter en blank turn fortsätter dock megatomten.
- Ojdå, jag hade visst en fyra också.

Han lyckas alltså syna bort över halva stacken med 64o, floppa kåk och har dessutom mage att slowrolla mig. Jaja, jag håller god min, får bara handen stå mot norrbaggen så går jag ändå plus i handen. River 8. Då hade jag baske mig behövt en snuttefilt och en grogg för lipen var inte långt borta. I stället för 16k så blev det nada. Kvällen slutade back.

Min andra badbeat var när jag vid 03.00 snåret upptäckte att det bjöds på både kaffe och frukt till alla pokerspelare under Springveckan. Då hade jag redan betalat för fyra koppar kaffe och två bananer. Det kan tyckas som en bagatell i sammanhanget, men som smålänning är det en dödssynd att betala för något som är gratis. Sånt fick man redan på dagis lära sig att få rejält dåligt samvete för. Vi frågar ju som bekant aldrig:
- Vad kostar det?
utan i stället.
- Kostar det nåt?

Kommentarer
Postat av: Optikern

Min livs första!



* Giv *

Don Lennon [Knr, Kr]

herkan [N/A, N/A]

CRACK [N/A, N/A]

lillebror1 [N/A, N/A]

Gutte [N/A, N/A]

RödBoll [N/A, N/A]

Lena62 [N/A, N/A]

Tulsa [N/A, N/A]

simon86 [N/A, N/A]

lad [N/A, N/A]

** Bet Runda 1 **

Tulsa Lägg

Gutte Lägg

simon86 Lägg

lad Lägg

CRACK Syna 5.00

RödBoll Lägg

lillebror1 Lägg

Lena62 Passa

Don Lennon Höj till 25.00

herkan Lägg

CRACK Lägg

Lena62 Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [2h, Dh, Dr]

** Bet Runda 2 **

Lena62 Passa

Don Lennon Satsa 40.00

Lena62 Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [2h, Dh, Dr, Er]

** Bet Runda 3 **

Lena62 Passa

Don Lennon Passa

*** River(Board): *** : [2h, Dh, Dr, Er, 10r]

** Bet Runda 4 **

Lena62 Passa

Don Lennon Satsa 90.00

Lena62 Lägg

** Showdown ** : Rake: 3.49 Totalpott: 136.51

Don Lennon Vinner potten Vinst: 136.51

2010-05-03 @ 21:02:13
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

vackert.

2010-05-04 @ 09:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0