Dybban vill kyssa bucklan!

I morgon natt drar Stanley Cup-finalen mellan Chicago Blackhawks och Philadelphia Flyers i gång. Det var längesen jag höll så mycket på ett NHL-lag som jag håller på Chicago nu. Om de vinner kommer jag nämligen att få hålla i bucklan snart...

För sex år sedan bodde jag i Chicago under ett halvårs studier. Då var Blackhawks det sämste laget i ligan och hade inte en enda svensk i laget. Men jag gick och kollade fyra, fem matcher ändå. Jag fick bland annat se foppa under hans storhetstid vilket var rätt coolt. Han var riktigt stor där borta även bland jänkarna.

Nu är Chicago det bästa (?) laget och har dessutom en svensk i uppställningen som får väldigt mycket istid. Det är inte vilken svensk som helst, utan 22-åriga Niklas Hjalmarsson som är född och uppvuxen precis utanför min hemstad Eksjö. Han och hans storebror har bland annat spelat fotboll i min klubb Höreda. När Niklas åker hem på somrarna brukar han alltid komma förbi och kolla på några matcher när vi lirar i division 6.

Det är en rätt schysst deal tycker jag, han kollar på mig när jag spelar fotboll och jag kollar på honom när han spelar hockey. Jag tror underhållingsvärdet är ungefär det samma för oss båda, fast på olika sätt.

Hur som helst, eftersom Niklas har många av sina bästa kompisar i klubben så kommer han garanterat att ta med sig Stanley Cup-bucklan ut till Höredavallen under sin "Eriksgata" i Eksjö. Ända sen mellanstadiet och "hockeybildstiden" har det varit en liten dröm för mig att få vidröra denna legendariska pryl.

Så håll alla tummar du kan för de svarta hökarna och Hjalmarsson. Dybban vill kyssa bucklan!


Niklas Hjalmarsson, mannen på allas läppar i Eksjö

Kommentarer
Postat av: PokerStar

Turken, Lina och Dybban.

Mamma, pappa, barn - Där har du din familj Dybban.

Bra svar annars i Aftonbladet. Håller med dig helt och hållet.

2010-05-28 @ 22:54:36
Postat av: dybban

Vilken jäkla familj va? =) Tack.

2010-05-29 @ 12:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0