"En gång i livet" kom igår kväll...

Kunde inte hålla mig ifrån Cosmopols 2k deepstack i går. Jag och Andy börnade upp med bilen på någon timma till Götlaborg. Glad i hågen fick jag se att de utökat stackarna till 20k, utrymme för spel med andra ord. 45 spelare betydde nästan 40k till ettan.

Första två timmarna gick inget vidare. Med 22k på blinds 200/400 och 25 i ante höjer jag upp i sen position med J2 i spader till 1100. Bordet var synvilligt men släppte det mesta på floppen så jag blir inte så orolig när en metrosexuell medelålders man med för mycket pengar synar på big. Floppen är nio-hög med två spader. Jag betar 1500. Syn. Turn en fin knekt. Jag fortsätter att beta 3400. Syn. Nu checkar tomten blint innan river som blir ännu en nia. Jädra skitkort. Jag måste checka bakom. Snubben med blommig skjorta visar ett hånleende och en nia på samma gång. Sen har han mage att säga: 
- Tack tack!
- Ja, det är väl jag som får tacka eftersom du checkar med triss, svarar jag och visar knekten.

Lite senare är jag nere på 13k, blinds ännu 200/400. Efter några limpar och en minihöjning från knappen synar jag till 800 på big blind med 78 spader. Fyra spelare ser floppen 4 5 10 med en spader. Alla checkar till knappen som betar ynkliga 1200. Syn av lilla och den stora fisken i mig vill fram och plaska lite. Även fjärde personen synar. Turn är en vacker sexa. Med nötnöten betar jag ut 2500. Får en syn och sedan omslag av knappen. Jag ställer då jag inte har mer än 9k kvar. Syn av båda två som visar set i fyror, respektiva sexor. Dybbanturen har visat sig från sin bästa sida. Drar en tvåoutare för jackpot. River är blank och jag tripplar.

Sen vände jag mig aldrig om.

Med blinds 600/1200 ante 50 höjer jag upp AJ till 4400 med drygt 60k i stacken. Big blind synar. Flopp 5 6 Q med två hjärter. Jag har inget hjärter, men betar 5600. Snabb syn. Turn ännu en Q. Check. Check. River spader tre. Nu betar han ut 7500 i potten på över 20k. Jag tror inte att han betar ut någon annan hand än en dam här. Känns ofta som en bluff och både färgdraget  och 78 för stege missade. Jag tar synen och han visar upp 78. Skönt. Nu var jag chiplead vid bordet.

Allt går som tåget och folk slänger marker på mig. Jag börjar känna ett visst mått av övermod.
Alla lägger sig till mig på lilla blind. Jag ser ner på ett ess. Killen på big är duktig och aggressiv. Jag har tidigare limpat in från lilla och han höjde då. Nu ska jag sätta dit honom. Jag limpar med intentionen att raisa all in om han höjer. Jag täcker honom ordentligt och riskerar inte mer än halva stacken ändå. Mycket riktigt höjer han direkt när jag limpat. Jag kör en Phil Hellmuth och går all in så snabbt att det ser löjligt ut. Till min förvåning får jag en:
-Syyyyn! uppkört i fejjan ännu snabbare.
Jag kollar på andra kortet som är en tvåa. Doh.

Jag hoppas på ett levande kort, men icke. Får glo in i två ess. Kul. På floppen A 10 4 börjar jag räkna upp mina marker då jag i princip drar dött. Turn 5 ger mig dock hålstegdrag. Och visst, "en gång i livet" kom denna kväll. Dumt att offra i en 2k-turre kanske? Jag tyckte det var rejält pinsamt när trean satt och drar ut med en stege. Nu var jag massiv chipleader.

Sen är det inga konstigheter alls. Vinner jag inte en turre med sådana klonkar så kommer jag aldrig mer vinna. Med tre spelare kvar har jag 500k av totalt 900k i spel. Klockan är fyra på morgonen och jag ser dubbelt. Blindsen är dessutom så höga att det börjar likna lotto. Jag föreslår en deal där jag får 35k av de 39k som egentligen är förstapriset. De andra får dela på resten. Båda tackar direkt ja till dealen.

Skönt att få en liveseger igen. Det var ett tag sen sist. Och det kommer dröja ett tag innan jag kommer klaga på otur igen. På Comsopol går jag numera under titeln "0,8 procentarn".

Nu ska jag bjuda Optikern på lunch. Och ikväll blir det ett besök på Club Svea. Håller dybbanturen i sig blir jag farlig.

Kommentarer
Postat av: Jens J

Stort grattis och bra jobbat! :)

2010-05-13 @ 14:32:09
URL: http://www.jennez.se
Postat av: Dan

Grattis till segern, alltid skönt att klonka lite :) sen ville jag bara korrigera, du skriver att river kom spader 4 när du har AJ vilket skulle betyda att stegen satt. Hehe

Alltid lika trevlig läsning, keep up the good work!

2010-05-13 @ 14:35:07
URL: http://danny905.blogspot.com
Postat av: Frippe

Bra jobb! Grattis!

2010-05-13 @ 15:04:44
Postat av: Spiffen

Stort grattis, då är vi två som vunnit den turneringen =)

2010-05-13 @ 15:11:19
Postat av: Anna Svensson

Hej, jag skulle gärna vilka komma i kontakt med dig angående ett reklamtillfälle för din blogg. Om du är intresserad får du gärna maila mig på emailen som jag uppgett.



Mvh

Anna

2010-05-13 @ 15:25:41
Postat av: Minna

Älskling, det var du verkligen värd. Du är bäst. Massa kärlek

2010-05-13 @ 15:48:40
Postat av: dybban

Dan: Sorry, det var en trea på rivern. Stegen satt så klart inte. Då hade jag inte fått potten. Det är korrigerat nu. Tack.=)



Tack alla!

2010-05-13 @ 17:10:20
Postat av: Lison

Snyggt, Grattis!!!

2010-05-13 @ 17:47:51
Postat av: Hogge

Snyggt!

2010-05-13 @ 19:06:55
Postat av: sofie

Tjusigt!

2010-05-14 @ 00:11:43
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: dede09

GG wp!

Ja det är väl så ibland att allt funkar och allt går in, härliga tider!!

2010-05-14 @ 11:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0