"And I'll gamble away my time"

För oss som gillar musik är vissa låtar mer än bara låtar. Den här brukar jag lyssna på när jag tappar bort mig själv bland floppar, stegdrag, vinster och förluster. En av mina personliga svagheter är att jag lätt blir uppslukad av saker. De senaste åren har det varit av poker. Tyvärr glömmer jag i min lilla bubbla vad som verkligen betyder något när jag är så där uppslukad.

Vissa fredagskvällar kanske det inte är värt att spela, trots att jag "vet" att jag kommer gå minst 10k plus på grund av alla fyllskallar. Det låter som en klyscha, men vissa klyschor bör upprepas: pengar betyder ingenting om man inte har någon att dela dem med. Ingen i världen orkar stanna kvar hos någon som spelar poker all vaken tid.

Den här låten med underbara "Beirut" påminner mig om det. Först tyckte jag bara det var en sjujädra bra låt, men när jag analyserade texten blev den mer än det.


Well it's been a long time, long time now
Since I've seen you smile
And I'll gamble away my fright
And I'll gamble away my time
And in a year, a year or so
This will slip into the sea
Well it's been a long time, long time now
Since I've seen you smile

Nobody raise their voices
Just another night in Nantes
Nobody raise their voices
Just another night in Nantes

Kommentarer
Postat av: Davve

Väldigt bra inlägg! Vänta tills du får små knoddar, då blir tiden ännu mer dyrbar :-)

2010-05-19 @ 16:39:48
Postat av: dybban

Det kan jag verkligen tänka mig. Frugan klarar sig ju ändå hyfsat själv ibland. =)

2010-05-19 @ 20:51:53
Postat av: Dan

Känner igen mig väldigt väl i det där och skrev själv ett litet inlägg om det. Det gäller att inte gå in i bubblan för mycket för då är det svårt att komma ut ur den innan bubblan spricker helt.

Grym låt förresten, hade aldrig hört den förut så tackar för det :)

2010-05-20 @ 02:13:50
URL: http://danny905.blogspot.com
Postat av: Davve

Om man nu ändå är sugen på att lira lite cashgame efter fredgasmyset när familjen somnat, vilken nivå hittar man bäst fyllslask på? Har inte spelat på SvS på 3-4 år, har noll koll. Vilken nivå lirar du på?

2010-05-20 @ 10:09:53
Postat av: dybban

Dan: Kul att du gillade låten. Det verkar som om vi har samma intressen. =)



Davve: Fyllslask finns säkerligen på alla nivåer på SvS. Själv spelar jag oftast 5/10, men kör upp till 25/50 om det finns värde.

2010-05-20 @ 13:33:46
Postat av: dede09

Det e konstigt jag brukar alltid vinna som bäst i veckorna för att sedan förlora på helgen, vem är fylleskallen nu då...

2010-05-21 @ 09:20:39
Postat av: dybban

Ha! Hör av dig nästa helg med vilka bord du sitter på är du snäll.

2010-05-21 @ 09:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0