En tomte med storhetsvansinne

Att åka ur turneringar på bad beats har jag inga stora problem med. Det är betydligt värre när jag gör det för att jag spelar dåligt. I går var jag på Nässjö pokerklubb och spelade en 300kr rebuy. Jag var nog den som gjorde mest rebuys av alla och åkte ändå ut en halvtimma efter rebuyperiodens slut, trea-fyra från slutet.

Den där klubben kan inte vara särskilt imponerad över mina skills. På sex turrar har jag inte kommit i pengarna en enda gång. Och det beror inte på otur. Jag har helt enkelt varit en fisk, donkey, tomte, sopa, idiot, valfritt könsord och allt de brukar skriva åt mig i chatten på SvS när jag drar ut. Av någon anledning kan jag inte koncentrera mig och spela bra poker. Jag orkar varken vänta in premiumhänder eller lägen att göra motiverade bluffar och bra spel.

Jag skulle vilja skylla på att vi spelar för att det är kul och att jag ser det mer som ett sällskapsspel. Men jag gör ju alltid allt för att vinna i sällskapsspel. Jag skulle vilja skylla på att det är för lite pengar i potten för att ge allt. Men jag spelar ju turrar på nätet för samma summor och spelar på topp.

Så jag vet inte var felet ligger. Eller jo, jag vet. När blindsen går upp lite får jag för mig att jag kan vinna varenda hand. Det kallas storhetsvansinne har jag hört.

Förmodligen är jag väl inte bättre. Eller så är pokerspelarna i Nässjö helt enkelt de bästa i landet. Jag hoppas på det andra.

Kommentarer
Postat av: Jimmie

Haha, vi är nog bäst i landet!! Din tur som vinnare kommer garanterat inom en snar framtid. Gäller o ha ganska mkt flyt för att vinna här faktiskt. Bra pokerspel lönar sig inte alltid för många av spelarna förstår inte när man gör ett "move". Lite för mkt fiskar som simmar i VF-bassängen. Du ser på Andy, tveklöst den bästa spelaren där uppe och ända har han inte vunnit mer än 4-5ggr på tre-fyra år.

2010-03-20 @ 12:51:15
Postat av: Andy

Tackar Jimmie.. Men jag är nog en rätt stor fisk däruppe oxå..:)

Fick ju vinna igår dock.

Tror oxå att det vänder för dig simon.

2010-03-20 @ 13:07:18
Postat av: dybban

Det var ju snällt att ni tror på mig. Jag tror dock ni mest vill muntra upp mig så att jag säkert kommer tillbaka och donerar mer pengar. ;)



Näej, men det är helt klart så att man inte ska "tänka" för mycket. Man får inget för att göra "bra" spel. Det bästa är helt enkelt att vänta in korten och hoppas att de står. Men det är svårare sagt än gjort...



Vann du Andy?!

2010-03-20 @ 18:35:56
Postat av: Andy

Japp. Jag lyckades ta mig till finalbordet me en hygglig stack och körde ju där mitt gamla vanliga lösa spel..:)

2010-03-21 @ 14:58:32
Postat av: dybban

Din fisk. Vi kom ju överens om att låta Jimmie vinna den här gången. =)

2010-03-21 @ 19:27:38
Postat av: Andy

Får skylla på måns som slog ut han:)

2010-03-21 @ 21:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0