Mot Vegas med liten väska

Vad behöver man för elva dagar i Vegas? Den frågan har jag verkligen behövt analysera idag när jag packat. Frugan bestämde sig nämligen för att ta den stora resväskan. Hon skulle ju åka två dagar till Köpenhamn så det var inget snack om att hon behövde den mest. 11 vs. 2? Enkel matematik för en kvinna.

Eftersom vi bara har en "storing" har jag nu en liten halvmesyr till väska som jag fått knöla ner allt i. Så ni som undrar varför jag ser ut som en skrynklig trasa den närmsta veckan har fått svar på den frågan. Optikern ringde dessutom och krävde att jag skulle ta med en kavaj som upptog halva utrymmet. Jag vet att jag inte kommer att använda den en sekund, ändå packade jag ner den. Han är en jäkel på att vara övertygande.
- Du vet det finns säkert ställen där vi inte kommer in utan kavaj.
Jo visst. Pokerspelare är ju kända för sitt stilsäkra yttre.

Så nu har jag packat ner det nödvändigaste, tandborste, bok, kortlek och dator. Men att handla något där borta för att ta med hem blir omöjligt. Antagligen får jag återvinna ett par kalsonger de sista dagarna med.

Resan går från Göteborg tidigt i morgon bitti. 16 timmar senare är vi framme. Jag fick inte låna frugans fina kamera (inte ens jag själv hade lånat utan den till mig), men jag har i alla fall med en liten digital version. Om tekniken vill mig väl ska jag för ovanlighetens skull försöka lägga upp lite bilder från resan.

Troligtvis spelar jag event #36 den 19 juni. Vi får se om jag hinner/orkar uppdatera innan dess.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Vigge

Han har rätt i kavajtvång optikern, dom kan vara riktig värdelösa ibland faktiskt. Om jag får tippa om en nattklubb så är det TAO på venetian som är överläget bäst. Bli inte lurad när du kommer in, det finns en trappa upp på taket för den sofaste utsikten som finns, sen så ligger det tjejer i badkar som är full med rosblad, ah går inte å beskriva det är en upplevelse.

2010-06-18 @ 00:20:12
Postat av: dybban

Haha,det där lät inte som verklighet. Tjejer i badkar med rosenblad? Jag lovar att fota om jag ser något liknande.



2010-06-18 @ 01:03:32
Postat av: Vigge

Haha det är sant, när du går in på klubben, så har dom 10 badkar varav kanske 6 är det tjejer i som sitter å badar i rosenblad, tro mig Vegas is FUCKED up!

2010-06-18 @ 02:04:57
Postat av: hanna

då är det tur att optikern blir en svettlök i värmen så att jag får ha honom i fred.. ;)

2010-06-18 @ 08:52:47
Postat av: dede09

Efter läst det där med badkar och tjejer känns det inte så roligt....

Jag vill åka till vegas och jag ska åka till vegas, någongång står jag där med en häftig och färglad drink och tittar på tjejen i badkaret (med öppen mun). Och jag lovar att jag kommer att ha på mig kavaj!

Poker spelar inte så stor roll för mig längre, jag tittar hellre på rosenbladen. Det räcker...

Lycka till boys och ifall ni går på en klubb där flickor dansar så ge dom en dollar eller 50cent kanske och hälsa från DEDE09!!

2010-06-18 @ 09:34:42
Postat av: Tolle

En liten intressant fundering. Om du cashar (eller rentav klonkar) någon av de 2 eventen du funderar på att spela, kommer du då att stanna kvar och satsa på Main Event?

2010-06-18 @ 09:52:09
Postat av: Roffe

Kavaj går att hyra. Lätt packning är att föredra.

Alltså en plånbok och inget mer.

Fast kameran kan du ju faktiskt släpa på...

2010-06-18 @ 13:43:45
Postat av: dybban

Sorry Tolle, har inte sett din kommentar. Tyvärr det ju inte blivit någon klonk än, och även om jag skulle få till det skulle jag nog åka hem. Mest beroende på att jag har ett jobb att sköta. Annars hade jag tagit med mig frugan och flyttat hit. =)

2010-06-24 @ 23:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0