Jag älskar duracellkaninerna

Så är fotbolls-VM i gång. Jag är väldigt svag för Fotbolls-VM. Såg nyss Sydkorea-Grekland. Det låter inte som någon vass match, men jag har alltid gillat att kolla på Sydkorea. De spelar rolig boll. Och de gjorde mig inte besviken i dag heller.

Hade de varit Nordkorea hade jag på allvar trott att de var små klonade maskiner. De gör inga klumpiga misstag, blir inte nervösa och klagar nästan aldrig på domaren. De är som små röda duracellkaniner som bara springer och springer. I dag fick de grekerna att se ut som klumpiga jättar och vann mycket rättvist med 2-0, samtidigt som de bjöd på VM:s bästa fotboll hittills.

Nu ska bara Argentina tappa poäng mot Nigeria i eftermiddag så går alla mina tips in idag.

I pokerväg går det bra just nu, både live och på nätet. Jag har det senaste halvåret haft tveksam liveform, men de senaste två besöken på Cosmopol har det gått riktigt bra vilket betyder cirka 60k plus. Det ska användas som grundrulle i Vegas. Här är eventen som jag kan tänkas spela.

19 Juni- Event #36: No-Limit Hold’em 1000 dollar
21 Juni- Event #39: No-Limit Hold'em Shootout 1500 dollar
23 Juni- Event #42: No-Limit Hold’em 1500 dollar
25 Juni- Event #45: No-Limit Hold’em 1500 dollar
26 Juni- Event #47: No-Limit Hold’em 1000 dollar

Jag kommer självklart inte spela alla dessa utan välja ut 2-3 stycken beroende på hur det går. Jag har lovat Optikern att inte spela poker 100 procent av tiden, vilket kanske kan vara vettigt. Någon som ska spela något av dessa event?

Kommentarer
Postat av: optikern

hur i helvete kan du vara så dum att du spelar mot Argentina, själv har jag spelat för. Men med facit i hand är den ju inte så solklar, men fem minuter till ska de väl orka..

2010-06-12 @ 17:46:32
Postat av: dybban

Argentina är som vanligt överskattade. Det var bra odds på att Nigeria skulle plocka en pinne. När Argentina får möta lite bättre motstånd i den här turren åker de ut. Nu fick de VM:s lättaste grupp, annars hade de fått svårt även där.

2010-06-12 @ 18:06:44
Postat av: Roffe

Jag tror du har fel Dybban. Jag blev lite impad av Argentina faktiskt. Hade inte Nigeria haft en överjävlig målvakt, så hade siffrorna sett annorlunda ut.



Jag gillar också Sydkorea. Hoppas de går långt.

2010-06-12 @ 18:51:38
Postat av: dybban

Vi får väl se Roffe. Jag tycker Argentina var rätt bleka i defensiven, både på mittfältet och därbak. Ytorna var ju enorma. De har så klart några av världens bästa på plan, men Nigeria var inte något defensivt mästerverk direkt. Argentina borde gjort 3-4 mål med tanke på alla chanser.



Men det viktigaste är att vi är överens om Sydkorea.

2010-06-12 @ 19:16:38
Postat av: Optikern

Det var alldeles för lite mål mot var det borde varit. Men det gick ju fint ändå, trist dock att ine England skötte sitt uppdrag så man kunde fått lite pengar på fickan...

Är det långt till närmsta Baseball-match från Vegas?

2010-06-12 @ 22:37:03
Postat av: rosjon

Jag spelar event #45 och #46 om jag itne går vidare i #45. Liv spelar #46. Sen blir det nog någon turre på Venetian eller Ceasars

2010-06-13 @ 19:16:01
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: dybban

Kul, då kanske vi ses!

2010-06-13 @ 20:28:57
Postat av: Roffe

Vad säger min gode Dybban om Argentina nu då?

2010-06-17 @ 18:12:45
Postat av: dybban

Roffe, det känns bittert att erkänna, men jag hade fel. Igen. Jag böjer mig. I dag visade de verkligen klassen.

2010-06-17 @ 23:28:56
Postat av: Roffe

Det är nu det börjar bli intressant. Franskarna torskade mot Mexico. Irland jublar.

Jag håller definitivt inte på Argentina, men de kommer att gå långt.

Tyskarna får visa lite mer innan jag heilar.

Brasilien också.



Jag håller på Elfenbenskusten, bara Svennis kan hålla ståkuken ifrån damerna på kansliet...

2010-06-18 @ 13:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0