Plåster

Tur i spel, otur i något annat.

Mitt livespel går i alla fall inte att klaga på för tillfället. I går spelade jag 500 kr rebuy på Cosmopol. Förutom ett riktigt tomtespel direkt efter rebuyperioden där jag tappade 2/3 av stacken med 24s så gick allting som smort. När vi kom in på finalbordet var jag chipleader. När vi var sju kvar hade jag tre gånger så mycket som tvåan. Det blev till slut en förstaplats helt utan deal. 32 k ner i fickan.

Facit på Cosmopols tre senaste turrar är två förstaplatser och en tredjeplats. Det känns skönt att veta att man inte har tappat förståndet helt. Trots att jag bara spelat en handfull turneringar i Göteborg detta år ligger jag på en åttonde plats på årets rankinglista. De 18 bästa får spela årsfinalen, så jag hoppas jag hinner spela lite mer.

Vinsten firades i dag med att jag bjöd Optikern och hans fina underbara Hanna på lyxlunch på Avenyn. Sill till förrätt och mört mört kött till huvudrätt. Det var gott som kräm. I kväll blir det häng med VM-fotboll. Livet hade kunnat vara värre ändå.

Kommentarer
Postat av: .

"Tur i spel, otur i något annat" säger väl kanske en hel del... Tråkigt om så vore fallet.

2010-07-06 @ 19:51:05
Postat av: PokerStar

Jag hoppas att du hade tröjan på dig.

Själv fortsätter kräftgången för mig.

Spelade en liten $65 förmiddagsturre på Caesar idag, först ut...

2010-07-06 @ 23:54:44
Postat av: hanna

tack för lunchen dybbis :)

2010-07-07 @ 09:47:53
Postat av: Optikern

Han hade inte tröjan på sig den svikaren!

2010-07-07 @ 13:14:32
Postat av: dybban

Jag hade den under, som stålmannen. Din tid kommer Mattias.



Vassego Hanna. =)

2010-07-07 @ 15:24:04
Postat av: Andreas

Ville bara säga att jag läser och uppskattar bloggen mycket, känns viktigt att visa lite uppskattning tillbaka när man får nöjet att ta del av ditt skrivande.

Vi får hoppas att de saker som är tunga löser sig till det bästa och att pokern fortsätter att flyta på lika bra.

2010-07-08 @ 01:31:45
Postat av: Roffe

Vad skiten än handlar om så har du mitt stöd.

Du har mitt nummer också.

Uppskattade vårt samtal sist...

2010-07-10 @ 21:43:01
Postat av: dybban

Andreas: Tack. Väldigt snällt. Allt ska nog bli bra. Jag måste bara få lite tid att ta det stilla.



Roffe: Det där samtalet var ett av de roligaste i mitt liv. En vacker natt kanske jag tar mod till mig och ringer tillbaka. Tack för stödet.

2010-07-11 @ 23:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0