Musik, maestro!

Just nu försvinner jag ofta in i musiken. Det är skönt när vissa personer redan har skrivit låtarna man själv hade velat göra. Då slipper man lägga tid på det.

Även om jag är rätt social vid pokerborden och gillar att prata så tyckte jag det var väldigt skönt i Vegas när man ibland kunde stoppa in ett par hörlurar och bara njuta av musik. Det gör mig avslappnad och är ett bra sätt att ladda batterierna. Tyvärr tappar man ibland information när man inte hör hur folk uttalar "check", "raise" och så vidare. Ibland finns det bra tells i rösterna.

Det ska bli intressant att se om Cosmopol någonsin kommer att godkänna en liten i-pod i öronen.

Håkan är en gammal tonårsidol som jag bara inte kan sluta älska. Även om jag känner mig som en 14-årig EMO-tjej med fastklistrade guldstjärnor under ögonen. Falsksång eller ej, hur ska man kunna stå emot sån här popkonst?


Kommentarer
Postat av: Optikern

"Hur kan nån tro på evigt kärlek nu?"

2010-07-15 @ 13:09:04
Postat av: sofie

Du vet väl att Håkan ska göra en specialspelning på Way out west?! Han ska köra sin första platta rätt igenom och förmodligen blir det lite annat gött också. Det borde du åka på! Jag ska dit. Alldeles förmodligen Linda också.

http://www.wayoutwest.se

2010-07-15 @ 13:33:32
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: dybban

Ja, ryktet har nått mig om denna monsterspelning. Snacka om nostalgi. Jag vet inte var jag befinner mig just då, men är jag hemma i Sverige så kommer jag definitivt dyka upp. Skulle vara hur kul som helst.

2010-07-15 @ 13:36:08
Postat av: sofie

Om du åker dit måste du höra av dig!

2010-07-15 @ 13:37:16
Postat av: dybban

Jag lovar. Skulle var kul att träffa det där lilla popsnöret till bebis också. =)

2010-07-15 @ 14:07:52
Postat av: Roffe

"It aint me babe" med Bob Dylan passar klockrent i de flesta sammanhang. Jag har använt den texten själv, mer än en gång.



Hellström är en pajas som varken kan skriva musik eller sjunga...

2010-07-15 @ 23:46:27
Postat av: dybban

Dylan är kung och "It aint med babe" är en av världens bästa låtar.



Tyvärr sjunger Dylan sämre än Håkan nu för tiden. Såg honom live för något år sedan och det var inte många rätt där. En duett skulle bli mycket intressant.



Jag ska ta med dig på Hellström någon dag Roffe, så du får vara med om lite euofori. =)

2010-07-16 @ 09:29:09
Postat av: Roffe

Om jag ska lyssna på Hellström, måste jag först konvertera till döv bög...

2010-07-18 @ 01:44:51
Postat av: dybban

Haha, döv bög. Du är inte klok Roffe. Det gillar jag.

2010-07-18 @ 16:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0