Vad sa´ru?

Jag är just nu inne i några dagars hårt, och möjligtvis välbehövt, arbete. Det glamorösa livet som sportjournalist erbjöd i går division 2 hockey i Åseda och i dag följer jag Vetlanda BK och Elitseriebandy.

Mitt största problem i jobbet just nu är VBK:s tränare, bandyikonen Jonas Claesson. Mycket tyder på att han är schizofren. Ena dagen är det skämtsam ton och glada miner för att nästa besvara intervjuer med hängläpp och enstaviga formuleringar. Värst är det när VBK förlorar. Senast mot Sandviken grät han nästan av besvikelse. Några utdrag från intervjun kommer här:

Hur känns det att förlora trots att ni gör en så bra match?
- Dåligt.

Hur tycker du att ni genomför matchen?
- Bra.

Det är inte lätt att vara journalist med såna svar kan jag lova. På en fråga var han dock lite mer utförlig.

Vad är skillnaden på Saik och VBK idag?
- De sätter sina chanser och vi är för fittiga framför mål.

Det är ingenting man vill citera i tidningen direkt. I efterhand undrar jag dock om han inte sa "fjuttiga framför mål". Han brukar dock vräka ur sig ett par grodor per intervju så jag bara antog att det var ett könsord, och bad honom inte utveckla resonemanget...

- Sa´ru sa´ru?

Jag hoppas för guds skull att de vinner mot bottenlaget Katrineholm i dag så att han är glad när stunden för intervju är inne.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Nu pissar pokergudarna på mig.

Hade en rätt dålig session i förrgår och sitter med en hyfsad stack på ett 2.5/5 fullring. Dubblar jag den så hamnar jag väl evensteven.

I mittposition höjer jag med 5bb A10 suit och får 4 syn. Flop A10? ett ruter. Raisar pott, får två syn.

Turn ett ruter till. Jag ställer, en syn, en all in till så den andra foldar.

River blank och han viker upp 1010. Surt sa räven.



Nyss satt jag i en ohöjd familjepott med K10 off. (2/4 rbord) Flopp 9sJsQh Nötflopp!

Raisar 8:-, reraise mot mig 36:- och jag raisar tillbaka 106.5:-.

Ber till gudarna det inte ska para sig eller komma ett spader.

Turn 6h.

Jag raisar 235:-, han synar.

River 9h.

Ej parat och inget spader så jag ställer mina sista 415:- och han synar efter en liten stund.

Q9 suited i hjärtet och runner runner färg.

Nästan hela dagens vinst på 800:- försvann i den potten.

2010-01-09 @ 18:23:34
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Doh! Inga roliga händer. Du måste nog göra något snällt igen så du förbättrar din karma...

2010-01-09 @ 19:51:23
Postat av: hanna

Jag vet vem han kan vara snäll emot!!! jag har ju shoppingförbud denna månad men jag vet massa saker som vi behöver i vårt hem nu till våren!

2010-01-09 @ 20:02:48
Postat av: Optikern

Fortsätter det så här lär jag inte ha råd med några saker :)

2010-01-09 @ 20:43:20
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: omalley

Men bra spelare var han iaf Jonas.

Jag har mött han en gång när jag som pojklagsspelare fick stå i mål i juniorlaget.

Han spelade i sävsjö på den tiden och piskade in 15 mål på mig. Stefan Sjöblad har jag för mig spelade där också då. 28-0 slutade matchen :)

2010-01-15 @ 17:30:02
Postat av: dybban

Nä, att han var en gudabenådad bandyspelare ska vi inte ta ifrån honom.

2010-01-17 @ 12:48:31
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0