Dybban-look-a-like

För några år sedan, när jag inte hade någon skäggväxt och var lite mer babyface, så fick jag ofta höra att jag var lik Jimmy Jansson. Snubben har i försig en rätt snygg tjej, men är ju knappast någon jätteball kille som man vill efterlikna. Därför förskte jag ofta avstyra diskussionerna när de dök upp.

Det gick till och med så långt att jag under ett besök på Svt blev tagen för att vara Jimmy Jansson av Musikbyråns programledare. När de förstod att det var dybban de pratade med och inte Jimmy så frågade de mig om de fick ta en bild av mig för dagen efter skulle Jansson nämligen närvaro i studion. Eftersom de just då hade en look-a-like-tävling så passade det ju bra. Det blev mitt första tv-framträdande. Jag skämdes som en hund dan efter programmet visades.

Jag är inte homofob på något sätt men, som Lapproffe hade uttryckt det, bilden var i "bögigaste" laget. Då Eksjö dessutom är en liten stad fick jag höra om det där till leda.

Därför blev jag i dag mycket glad när Pokerstar-Mattias gjorde en ny "look-a-like" där dybban var lik någon annan. Visserligen är inte denna person heller någon gladiator direkt, men det är ett steg i rätt riktning. Han har ju ändå spelat gitarr med Håkan Hellström. Gå in och kolla här om vad ni tycker...

Kommentarer
Postat av: Minna

Nej, det var inte särskilt likt. Jo, kanske hudtonen och det rödlätta håret :)

2010-01-29 @ 18:08:41
Postat av: Optikern

Ja just det ja. Du var ju audition för tvserien Riket som i sin tur sen vanns av Ken Lennaard. Komiskt!



Letar som fan efter den bilden de hade på dig o jimmy men utan resultat tyvärr. Hade den sparad på hårddisken som förstördes...

2010-01-29 @ 18:34:59
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Jag har sett till att svt gjort sig av med alla bevis...



2010-01-29 @ 20:49:57
Postat av: Optikern

Precis som jag gjort med passagen som huserade en hemsida jag gjorde under högstadietiden.

Erik tyckte det var väldigt roligt att dra fram den på fester men nu har jag satt stopp på dessa dumheter en gång för alla!

2010-01-29 @ 23:12:42
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: mutti

Nja, tycker nog du fortfarande är mera lik Jimmy Jansson....

2010-01-30 @ 21:46:11
Postat av: LOL

Inte likt nånstans!

2010-02-02 @ 00:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0