Stenar och glashus

Ibland tänker man helt enkelt inte hela vägen in i kaklet. Jag tror fortfarande inte att jag har förstått att fler än min familj och närmsta vänner läser denna blogg. På senare tid har det dock kommit till min insikt att jag har gjort bort mig lite med en del inlägg, som till och med kan skada mig i jobbet. Jag kommer därför att vara lite smartare på en del plan. Det gäller att ha roligt på rätt människors bekostnad.

Det låter ju rätt tråkigt att inte kunna skriva vad man vill, men ibland tjänar man på att ta ett steg tillbaka. Pokerstar "Mattias" senaste blogginlägg fick mig att inse det. Man behöver inte hänga ut andra människor, förutom Optikern, för att kunna skriva en intressant blogg. Inte för att jag är någon Micke Norinder direkt, men det skadar ju ändå inte tänka till lite ibland.

I dag blir det återhållsamt med poker igen. Det märks att vi är inne i årets fattigaste tid. De flesta spelarna som lirar just nu är grinders, så värdet är dåligt. Därför kan man lika gärna dra ner lite på spelet fram till löning. Jag har i ärlighetens namn haft mycket flyt denna månad i mitt cashgamespel. När min KK drog ut motståndarens AA på river häromdan i en 4,5k pott så blev jag inte ens förvånad. Så bra har det gått. Det är ännu en anledning att dra ner lite på spelet, för efter en sån rush kommer alltid en nerförsbacke.

Kommentarer
Postat av: Optikern

O jag som förlora AA mot KK och AA mot 88 och förlora min KK mot AA (alla på samma kväll) har haft en sämre månad.



Mig får du hänga ut hur du vill. Även min blogg har ju nu läckt ut till mina kollegor men jag tycker aldrig jag hängt ut nån så jag är inte så orolig.



Vad är du själv ångrar om man får fråga?

2010-01-20 @ 15:18:48
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Nej, jag ångrar inte så mycket. Men lite. Du får nog reda på det tids nog...

2010-01-20 @ 16:16:10
Postat av: Anonym

Är detta tack vare dig månne, http://www.pokermagazine.se/pokernyheter/nyheter/8063

2010-01-20 @ 21:43:21
Postat av: Minna

Haha, jag dör. Nu får du sluta skriva massa elakheter älskling.

2010-01-20 @ 23:19:45
Postat av: dybban

Jag trodde inte att min sågning skulle få så snabba konsekvenser. Dybban har tydligen mer makt än befogat. Förlåt Jim. Förlåt.

2010-01-20 @ 23:39:36
Postat av: Anonym

Se det så här, det finns nu en ledig plats som pokerskribent på Aftonbladet. SÖK!

2010-01-21 @ 08:49:29
Postat av: dede09

Javisst Jim e kass det är vi redan överens om men du hade väl inte behövt knäcka stackarn, han är ju helt förstörd.

Kan tänka mig att när du drog ut KK mot AA efteråt satt och häcklade i chatten mot spelaren som förlorade potten i sann Dybban stile!

2010-01-21 @ 10:32:31
Postat av: dybban

Den enes bröd...



Men för tusan Dede. Jag häcklar inte folk jag drar ut, bara alla som drar ut mig. =)Näe, jag är faktiskt en snäll pojk när det kommer till chatfunktionen.

2010-01-21 @ 12:02:58
Postat av: dybban

Anonym: Hur lyckades du luska ut min masterplan? Den var ju vattentät.

2010-01-21 @ 12:04:31
Postat av: PokerStar

Nu vet inte om du tror att jag syftade på dig. För så var fallet dock inte. DIG kommer jag fortsätta med att "hänga" ut;)

2010-01-21 @ 17:15:44
URL: http://vegas2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0