Dybban gör en Moder Teresa

När frugan klagar på att jag spelar för mycket poker brukar jag säga:
- Men du får inte tänka att jag sitter och leker. Du får se det som att jag jobbar.

Igårkväll fick jag dra samma slitna förklaring och fick faktiskt stanna uppe och spela. Det var dock kallt hela natten. Idag beklagade jag mig om mina bad beats för frugan. Speciellt den då jag på bubblan i en hyfsat stor turre var all in på floppen 10 6 2 i ruter. Jag hade AQ med A i ruter och motståndaren KQ i hjärter. En sjuk klöver K kom dock för en tvåoutare för hans del.

Efter min långa tragiska utläggningen om hur mycket jag borde ha vunnit om jag tagit hem hela turren (på något sätt tar man alltid för givet att man hade vunnit turren om bara handen fått stå) så kollade frugan illmarigt på mig och frågade:
- Så du vann ingenting?
- Nej.
- Så du är en såndär volontär?
- Va, vadå?
- Ja, en sån som jobbar gratis!

Volontär blir härmed det nya ordet för fisk i dybbans residens framöver. Det känns mer värdigt på något sätt.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Ägd!

2010-01-13 @ 14:27:19
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Valterego

Hehe....briljant snap. Hon verkar vara slipad, din bättre hälft ;-) Vore kul att ses framöver!

2010-01-13 @ 14:52:21
URL: http://valterego.se
Postat av: dybban

Ja, hon är inte så dum faktiskt. Kan vara både till för- och nackdel då det aldrig går att lura i henne något. =)



Absolut, det vore riktigt kul att ses Valter. Har Mikes turre redan varit förresten?

2010-01-13 @ 15:53:00
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: vigge

Dem där tjejerna ska alltid ha svar på allt, helt otroligt att du blev en volontär när du egentligen inte jobbade gratis utan skänkte en massa pengar till dom behövande så "Gud" borde vara rätta ordet?

2010-01-13 @ 16:00:56
Postat av: Valterego

Turren är lördag 31:a januari. Den är nog full, men det skadar aldrig att fråga och lirka. Är du sugen? I så fall utöver jag gärna påtryckning på Mike.

2010-01-13 @ 16:32:24
URL: http://valterego.se
Postat av: mutti

Klockrent! Heja Minna!

2010-01-13 @ 18:32:20
Postat av: dybban

Uj uj, å jag som trodde den redan varit. Du får vääldigt gärna höra med Mike om det finns möjlighet till en plats. Om du dessutom känner att du har fräckheten att kolla om optikern också kan hänga med vore ju det super. Vi är båda sugna på en tripp till Kumla. Förresten, det är lördagen den 30:e du menar va?



Vigge: Du har helt rätt. Jag borde få någon slags upphöjd status. Det är inte många som arbetar med att ge bort sin surt förvärvade slantar.



2010-01-13 @ 19:18:11
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: dede09

Fan, de låter som min pokerhatare där hemma "Vann du ingenting??".

Ne inte idag men jag brukar ju plussa 8/10.

- Visst!.

Och samtidigt kollar hon på lyxfällan om en stackare som fastnat i ett spelberoende och så är det igång, fy faaan!

2010-01-14 @ 06:35:16
Postat av: Valterego

Tjing!



Stämmer, lördagen den 30e. Du och optikern är anmälda. Kan du kontakta mig på mail, msn, fejjan eller tfn så vi har en kontakt? Jag har lite turreinfo jag vill dela med mig av.



Ha det!



//Erik

2010-01-14 @ 12:58:16
URL: http://valterego.se
Postat av: dybban

Mot Kumla!



Dede: Nä, det där "pokeravsnittet" med lyxfällan var ingen stämningshöjdare kan jag säga. =)

2010-01-14 @ 15:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0