Packad.

Ok, hur många par kalsonger måste jag ha med? 14 dagar. 14 par? Hm, jo det låter vettigt. Optikern plockar alltid med ett par extra, men han lider ju av sån extrem pungsvett. Jag är mer normal, så ett par per dag borde räcka. Skulle det knipa får jag väl vända ut och in på ett par sista dagarna. Eller köra franskt. Det är bra för juvelerna har jag hört.

Vidare, strumpor? Aj, aj. Glömt att tvätta. Eller högaktningsfullt låtit bli. Bara sju par rena. Strumpor som är så bra att ha, men så tråkiga att köpa. Men det finns ingen återvändo. Det blir att införskaffa på plats. Kanske finns det rosa med Flamingomotiv?

Skjortor? Ja, man vill ju vara lite stilig när det är nyårsafton och allt. Sen blir det säkert ett par finmiddagar på det. Och man vill ju inte låta damen skämmas. Sju skjortor blir det. Jag kommer säkert inte använda hälften. Men, alternativ är viktigt.

Kortlek? Näe, för farao. Klädpokern på rummet får vara. Ska det spelas, ska det spelas om stålar. Med dealer.

Skor borde jag ha med mig också. Tre par. Något för varje tillfälle. Och så turskorna. De sköna. Det finns inget som ett par sköna skor. Skönhet kommer inifrån.

Åh, det här med att vika kläder är inte min grej. Och att packa i rätt ordning. Hur var det nu? Byxorna underst eller? Byxor ja, det måste jag ju också ha. Det skulle ju se fånigt ut annars. Visserligen är de inte så knussliga i Vegas, men lite hyfs får man väl ändå ha. Byxor ska med. Svarta, blå, grå, beige. Man vet aldrig vilken färg man är sugen på efter ett glas äppeljuice till frukost.

Sen kommer det viktigaste. Tandborsten, passet, biljetterna. Glöm inte!!! Pengar kan ju också vara bra att ha. Glöm ej det gula platskuvertet från Forex!

Färdkost. "Every hand revealed" av Gus Hansen. Tack för lånet Andy. Och lite svenskt. "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" signerad Jonas Jonasson. Jädra kul bok, med historiska anknytningar. Det gillar jag.

Så, nu kan jag nog gå och lägga mig. God natt! Imorgon bär det av mot Las Vegas. Frågan är inte om jag glömt något, utan vad? Kommer ni på något så hojta snabbt. Packning är inte min grej som sagt.

Gott nytt år alla, om vi inte hörs innan tolvslaget.

Kommentarer
Postat av: hanna

gott nytt år! och du efter du har läst färdigt om hundraåringen så vill jag gärna låna den :) Ha det så roligt och hälsa den norrländska präriens gudinna!

2010-12-28 @ 09:25:26
Postat av: Andy

Ha det så bra på resan. Andra får ju vänta på sommaren.. Nä inget avis alls:)

Spring bra nu då.

2010-12-28 @ 10:27:48
Postat av: Roffe

Som gammal biker VET man att ett par fillingar kan användas i en månad. in-ut-bak-fram. En vecka på varje sida.

Just detta gör att det blir lättare att lura damer att spela klädpoker, vilket för övrigt alltid ska spelas med naken dealer. Givetvis kvinnlig. Annars kan man torska lite mer än bara fillingarna...

2010-12-28 @ 16:34:12
Postat av: oddsfantasten

God fortsättning och lycka till i Vegas!

2010-12-28 @ 17:26:54
URL: http://oddsfantasten.blogg.se/
Postat av: Vigge

Din omtalade kamera måste med på ett hörn. Tänk dig själv när den blir slängd och den ligger med andra kameror och då inte kunna imponera med stil. "Vart över allt men aldrig använd"

2010-12-28 @ 17:56:35
Postat av: Optikern

Varför tänker jag på Lasse-P idag?

2010-12-29 @ 10:13:25
Postat av: Johan

Gott nytt år!!!!

Postat av: Yksi

Kanske något sent... men måtte pokergudarna vara med dig i LV...!!!

2010-12-31 @ 11:32:53
URL: http://www.yksico.com/aceofspades
Postat av: dybban

Haha, den var bra Vigge. Jag är helt enkelt helt kass på att fota. Den här gången har jag tom lånat med en systemkamera. Tror du jag använt den?



Roffe: Ja, man ska väl inte vara så knusslig med såna där grejer som kalsonger...



Lasse P, denna gigant.



Tack alla för lyckönskningar!

2011-01-02 @ 19:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0