Dybban på finska

Det är inte ofta, men ibland önskar jag att jag behärskade det finska språket. Här om dagen fick jag en rätt rolig kommentar från "jm" på aftonbladet-bloggen. Han skickade då en länk till en finsk pokersida. Det visade sig att de har skrivit en hel artikel där de kommenterar mina tankar om när Annette Obrestad spelade WSOP.

Egentligen är finska ett rätt enkelt språk. Senap blir senapi, ketchup, ketchupi, gurka, gurko. Ändå fattar jag inte ett ord av vad de skriver i den här artikeln. Men det skulle vara rätt kul att veta. Tyvärr har jag skilt mig från min finska tolk, men någon annan kanske kan skicka en översättning?


Här är några av dybbans nya läsare.

Sen har tydligen hundar börjat flyga också. Dybban är vecka 34 Sveriges hetaste pokerspelare. I alla fall enligt pokerlistings innelista. Min bloggkollega Valterego väger dock upp det hela. Han har sett till att våra historiskt sett labila insatser på listan fortsatt håller en låg nivå genom att vara ute.

Kommentarer
Postat av: Valterego

lol, jag är ju alltid ute :-)



//Erik

2010-08-29 @ 19:50:51
Postat av: dybban

Ja, det är ju en av de saker du och jag faktiskt haft gemensamt. =)



Har du fått nån bra deal på pokerlistings då? ;)

2010-08-29 @ 20:16:26
Postat av: f.d Haparandabo

Jag orkar inte översätta, men kan lugna dig med att artikeln är en korrekt sammanfattning av din ursprungliga artikel, kanske med det lilla undantaget att du lyfts fram som den blivande ordföranden i Pokerförbundet (eller var det här vi läste det först?). Hittade dock ett nytt finskt ord i artikeln som mamma aldrig lärde mig;

"slowrollaamisesta".

2010-08-29 @ 21:05:44
Postat av: dybban

Men det låter ju betryggande kära före detta Haparandabo. Tack.



Ordförande i pokerförbundet läste vi nog först nu, här. Troligtvis för första och sista gången. =)



Slowrollaamisesta är ju ett väldigt användbart ord förresten.

2010-08-30 @ 00:32:44
Postat av: f.d Haparandabo

Ordförande i pokerförbundet var tyvärr rent ljug från min sida :-)

2010-08-30 @ 06:16:29
Postat av: Valterego

Bra dealar är det gott om, jag tar inte mina på Listings ;-)

2010-08-30 @ 10:28:19
Postat av: Optikern

Ser ju ut lite som jag han där längst fram till vänster.

Sånär som på skägget då!

2010-08-30 @ 11:52:09
Postat av: dybban

När du säger det så, likheten är ju slående. =)

2010-08-30 @ 13:31:53
Postat av: Dan

Hur känns det att börja bli känd i både Sverige och Finland då? ;)

2010-08-31 @ 12:24:58
URL: http://danny905.blogspot.com
Postat av: dybban

Jag har alltid haft som mål att slå i Finland...

2010-09-01 @ 11:52:22
Postat av: Optikko

Dåligt med uppdatering på den här bloggen tycker jag...

2010-09-03 @ 10:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0