Dagar som knarkare

Jag hasar mig upp när klockan ringer. Huvudet känns som en tjock, svullen, ond boll. Det första jag tänker på är knark. Flytande knark. Jag måste ha. Nu. Annars dör jag.

Det är lite stiltje i livet för tillfället. Men det har en förklaring. Snor. Massor av snor. Jag är så förbaskat förkyld att jag inte kan göra något vettigt förutom att tycka synd om mig själv och pilla navelludd. Det går inte ens att spela poker när allt som finns innanför skallbenet är tre liter slem.

Så just nu har jag lite ångest för att jag måste vara kreativ på jobbet, när det enda jag kan tänka på är hur jag ska få nytta av min näsa igen. Att känna lukter, eller andas är en utopi långt borta. Mina kollegor tror nog att jag går på tunga droger när jag kommer till jobbet med röda ögon, mössa på mig inomhus och en rosslande filmskurk-stämma. Och sanningen att säga har de rätt i sina misstankar. Jag har sjunkit rätt djupt ner i nässpray- och ipren-träsket. Det är vad jag lever på. Dagarna nyttjas endast till att få tag på mer knark.
- Har du sett min nässpray?
- Var är min nässpray?!
- Jag får ingen luft. Jag måste ha mer! Nu!


Kommentarer
Postat av: dede09

Stackarn, kanske en snygg väska kan kan dig att känna dig bättre...

Själv så ringde min regering och berättade att dataskärmen har pajat, GÖTT!!

Nu blir det att inhandla en 24tums istället för vår gammla 15tummare BINGO!

2010-04-07 @ 09:15:47
Postat av: dybban

Inget ont som inte har något gott med dig. Förutom väskor då. Och snor.

2010-04-07 @ 09:21:11
Postat av: Optikern

Låter som Hanna det!

2010-04-07 @ 13:40:33
Postat av: dybban

I värsta fall blir man som Hannas bror, som faktiskt blev beroende av nässpray och knarkade bort hela näsan.

2010-04-07 @ 13:48:05
Postat av: hanna

Man ska akta sig för nässpray. Det säger min pappa :)Fast jag tycker som du dybban, det är det enda som kan rädda en när huvudet är fyllt av slem..

2010-04-07 @ 16:51:59
Postat av: Minna

en förkyld man är att jämföra med en gravid kvinna... eller hur är det man brukar säga?

2010-04-07 @ 17:05:28
Postat av: mutti

Om du köper en väska till frugan får du säkert smaka hennes eukalyptushonungste:-) (och bli frisk på nolltid)

2010-04-07 @ 19:02:51
Postat av: dybban

Eftersom jag redan betalt för honungen så vore det väl skit om jag inte fick äta av den utan att behöva köpa en väska också. =)

2010-04-08 @ 11:06:45
Postat av: Optikern

Jag läste först "betalt för horungen" och hade svårt att koppla.

2010-04-08 @ 11:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0