Fynd blir synd...

Det är skillnad på fynd och fynd. Frugan kom i går och satte sig vid mig i soffan med rådjursögon och len röst.
- Jag har hittat precis en sån väska jag vill ha.
- Ok?
- Mmm, och det är jättebra pris med. Den kostar bara 6500 kronor. I vanliga fall får man den inte under 10000.

Jag kommer aldrig förstå grejen med väskor. Varför måste kvinnor ha så många? Och hur kan de lägga ut summor som kan föda en hel familj i Kairo under ett år på något att bära sminket och plånboken i? Det är närmast syndigt. Men nu var det ju inte nog med att hon ville köpa den...
- Du kan väl låna mig pengar till väskan?

När jag visade stake nog att svara nej på den frågan så började operation "övertalning".
- Men det är ju mitt livs väska. Jag kommer ha nytta av den hela livet.
Och så vidare.

Sedan kom operation "dåligt samvete".
- Så du tycker inte att din fru är värd en fin väska?

Och till sist operation "hot".
- Ingen väska, ingen poker!

Jag kan erkänna att avslutningen var svår att stå emot. Men jag klarade det. I går hittade jag förresten tre Redbulls för 30 kronor till min groggbuffé. Det är vad jag kallar fynd. Kvinnor har en hel del att lära i det ämnet.


Kommentarer
Postat av: Minna

haha. jag är hemsk!!

2010-04-04 @ 10:14:19
Postat av: rosjon

Ännu en känd spelare som lägger av med poker, ni faller som käglor. För jag antar att det inte blir någon poker fr.o.m nu.

2010-04-04 @ 10:37:03
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: dybban

Näe, det är med sorg i hjärtat jag måste meddela att min pokerkarriär är över.



Om inte frugan kommer på bättre tankar förstås...

2010-04-04 @ 10:45:41
Postat av: beccy

Kom igen dybban! Jag håller på dig..



Minna: Back off

2010-04-04 @ 13:02:39
Postat av: Minna

noooo waaaay!

2010-04-04 @ 13:34:39
Postat av: Roffe

No voi helvetti. Kuus ja puoli tonnia yhdestä perkelen väskustä?

Vitut. Eikös ämmälle kelpaa tavallinen Sokos-kassi?



Laske kuin monta pakkia Lapin Kultaa nämät rahat oikeastan on. Perkelen paljo kaljaa Typpani...



Minnan pitäs lähdettä sinne Amerikaan että sais minklata vähän Anna Ankan ja Päivin kanssa...

2010-04-05 @ 01:18:52
Postat av: Minna

mee mualle vittuileen... tarvin laukkun ja sillä selvä!

2010-04-05 @ 18:06:22
Postat av: Optikern

översätt för oss andra tack!

2010-04-05 @ 18:40:42
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: hanna

dybbis, Den där väskan kommer din fru att ha hela livet. Det är en investering.

2010-04-05 @ 19:47:05
Postat av: dede09

Dybban vi säger så här...

Köp väskjäveln! Dra inte ut på det, du kommer förr eller senare köpa väskan och det är det väl skönt att få det överstökat!

Jag känner igen detta, det får mig att må dåligt varför?

Jo, jag är sydsveriges största toffel....

2010-04-06 @ 07:01:07
Postat av: fassan

Anar att dede har rätt. Det slutar ändå alltid som hustrun vill, så det är lika bra att ge upp snabbt för att inte dra ut på pinan. Att inte lyda skapar bara eviga diskussionen och osämja lääääänge. Inte kul.

Nog bättre att ge upp och få lite pluspoäng, om man har råd. För min del brukar problemet vara att det inte finns några pengar att låna ut... För dålig på poker....

2010-04-06 @ 10:12:11
Postat av: Roffe

Håll ut Dybban!

Hon kommer inom kort att upptäcka att både Vickan och Madde har handväskor för över 100 brak...

På den vägen fortsätter det.



Punggreppet tajtas mer och mer för varje dag.

Till slut är du en liten kerub utan vare sig stålar eller kulor.

2010-04-06 @ 16:11:37
Postat av: dybban

Tack för alla stöttande inlägg. Och mindre stöttande. Jag hade gärna sett en fortsättning på den där finska konversationen. Den hade verkligen potential att bli någonting alldeles extra.



Senaste nytt i väskhistorien är att frugan har sålt sina golfklubbor och på så sätt fått in en stor del av väskpriset. Hon är en jäkel på att kränga grejer. Och då vi bara spelar moderatbandy en gång vart annat år var det mycket vettigt. Ni ser, det lönar sig att stå emot ibland. =)

2010-04-06 @ 17:09:57
Postat av: mutti

Vad är problemet? Hon ville ju LÅNA pengar till väskan, inte att du skulle KÖPA den åt henne! Med några procent ränta på lånet kunde du ju rent av tjäna på affären eller hur?

2010-04-06 @ 20:02:53
Postat av: Roffe

Äh, jag skojade bara. Klart damen ska ha en väska, speciellt efter att ha visat sig kunna sälja golfklubborna. Är det någon sport jag inte gillar så är det golf.



Lite kul att härja lite på finska också, faktiskt...

2010-04-06 @ 21:24:46
Postat av: dybban

Roffe: Ska man härja på något språk så är det finska. Det är härjarnas språk. Och både du och frugan är jäkligt bra på det ni gör.



Mutti: Frugans "lån" brukar efter ett par månader övergå till en gåva. ;)

2010-04-06 @ 23:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0