Jag är int' bitter

Ikväll går Spring Poker Week Main Event av stapeln på Cosmopol i Göteborg. Jag har hela tiden varit inriktad på att spela. Men min plan gick om intet. I stället kommer jag samma tid snöra på mig mina svarta Adidas Copa Mundial och springa ut på Höredavallen för hemmapremiär i division 6 Tranås.

Min tränare Toivo är finne och rätt krävande. Dyker man inte upp på en träning kan man snart vänta sig ett telefonsamtal. Det tog ett tag att förklara att jag inte kunde vara med på träningslägret för att jag skulle åka till Tallinn och spela poker. Han förstod inte, vi hade ju snart premiär. En livsviktig premiär. Jag hade därför inte hjärta att skylla ytterliggare ett bortfall på poker.

Jag hade dock en väl utarbetad, smått djävulsk, plan för att ändå kunna spela poker i kväll. I går hade vi träning och tanken var att jag skulle "stuka" foten för att bli oanvändbar på matchen. Jag kände att jag hade ett vattentätt case. Då jag ändå åkt ut för att träna ville jag missa så lite som möjligt så planen var att "slå till" med fem-tio minuter kvar av passet. Under åren har jag blivit en jäkel på att filma så jag trodde nog att det skulle gå som en dans.

Med tio minuter kvar av träningen började jag fundera på hur jag skulle göra. Bara drösa i backen eller gå in i en närkamp och bli tacklad? Det bästa vore så klart att gå in i en duell och trampa snett samtidigt, så att alla faktiskt ser att jag gör mig illa. "Ok, nu är det dags. Nu kör vi".

Då tar min vän Primovic plats i handlingen när han brutalt går upp i en nickduell, får en smäll, och bryter näsbenet. Rakt av bara, näsan stod åt alla håll. Jag körde bara på som om ingenting hade hänt. ”Förbannade Primovic, sabba inte det här nu.” Men det var redan för sent.
- Lindell, du får nog köra Prim till akuten!
- Men, men träningen är ju inte slut...äh, ok då.

Jag undrar vad det är Primovic ska göra i kväll. Det skulle inte förvåna mig om han sitter på Cosmopol. Själv spelar jag divison 6-fotboll. Jag är int' bitter.

Kommentarer
Postat av: beccy

HAHAHA... lifes a bitch :)

2010-04-29 @ 10:52:24
Postat av: fassan

Nästan står åt alla håll.... hehe

2010-04-29 @ 11:09:50
Postat av: hanna

väldigt roligt!!!

2010-04-29 @ 13:03:21
Postat av: Optikern

Hahaha det är alltid lika roligt att läsa dina historier.

Stackars Prim dock, Eksjö svar på Zlatan!

2010-04-29 @ 13:24:49
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Minna

Du borde inte får ta upp en plats i det där laget. Finns säkert någon på bänken som skulle mörda för din speltid! Bäst du lägg ner helt innan tränaren kommer på att du är mytoman. Moahaha.

2010-04-29 @ 16:40:55
Postat av: Anonym

Simon är ju stjärnan i laget som de inte klarar sig utan vettu!

2010-04-29 @ 19:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0