Liten prisplats

Det kom 66 spelare till start i lördags. I vanliga fall brukar det vara cirka 150, men helvetet på Island hade reducerat antalet. Jag började rätt ok och hade dubblat min stack på 7,5k efter tre perioder utan några större incidenter. Sen gjorde jag ett tokspel då jag fyrbettade big blind all in med 22. Jag var nästan säker på att han var svag då jag hade höjt rätt många händer senaste varven och nu höjde från knappen. Men han synade snabbt med 10 10. Efterbliven read. Och jag var nere på 4k.

Men av någon anledning lyckades jag hålla i och spela shortstack i flera timmar. Med 15 kvar och 10 prisplatser så bustade den första av oss som var med i last shortestbetet. Optikern cashade som väntat. Han hade dock lite oflyt då hans stege blev utdragen av en kåkad triss på river. Han liknade faktiskt den isländska vulkanen då. Och det lät som ett helvete.

Själv dubblade jag fint med hjälp av lite dybbantur när jag checkraisade all in med QJ i spader på brädan J 8 6 med två spader. Fick syn av AJ och lyckades träffa en av mina outs. Plötsligt var jag med i matchen.

Blev dock extremt kortdöd runt finalbordsbubblan och fick inga bra lägen att sno heller då det var all in till höger och vänster. Det är skittråkigt att behöva spela tight på bubblan då man tappar extremt mycket väldigt snabbt med höga blinds. Hur som helst höll jag mig levande och kom till finalbordet tillsammans med två ytterligare svenskar, Tobbe och Peter.

Med åtta spelare kvar hamnade jag shortstackad med 25k på 2/4k all in mot Peters K7. Floppen J 10 8 var fin, men en kung på river tog udden av det. Åttondeplatsen gav runt 5 000 svenska riksdaler. Alltid segt att åka tidigt på ett finalbort, men med tanke på att jag kämpade som shortstack större delen av turren efter min blunder i början så fick jag vara nöjd. Dessutom var ju turren en frirulle efter turklonken så all vinst var plus.

Vi är fortfarande strandsatta på Tallinn. Flygen är inställda och båtresorna hem i går var fullbokade. Som tur är så tar Jens hand om oss som om vi vore hans egna kultingar. Det har varit en riktigt trevlig resa med kanonvärde på cashgameborden. Får berätta lite mer om allt i nästa inlägg.

Nu är det dags för presentshopping på stan. Ännu ett isländskt helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0