Nytt sätt att tjäna pengar på poker

Yrket journalist är verkligen inget att satsa på om man vill ha en säker anställning. I dag finns det ungefär hur många arbetslösa journalister som helst. Därför kan man ibland fråga sig varför så många halvdana skribenter har jobb?

Hur som helst så gäller det att hela tiden vidga sina vyer. Så nu ska jag för första gången i min karriär blanda nytta med nöje och ta betalt för att skriva om poker. I går skrev jag på ett kontrakt med Svenska Spel angående ett arbete som krönikör. Tre månader framåt ska jag försöka hosta upp något läsbart minst en gång i veckan till deras hemsida.

Jag undrar vad folk vill att en statligt anställd dybban ska skriva om? Svenska Spel har i alla fall gett mig en lång lista på saker jag inte får skriva om, så det behöver jag inte någon hjälp med. Tur jag har kvar bloggen...

Kommentarer
Postat av: Optikern

till slut sålde han sin själ...

Inga mer fina utmärkelser av Lapp-Roffe.

2010-04-14 @ 17:30:36
Postat av: dybban

Jag är ju åtminstone statligt anställd. Det är lite som med stadsministern. Han hade ju kunnat tjäna mycket mer pengar någon annanstans...



2010-04-14 @ 17:39:13
Postat av: sofie

Kul! Grattis :)

2010-04-14 @ 19:14:29
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: rosjon

Får du skriva om online-sm 2008?

2010-04-14 @ 19:25:35
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: dybban

Tack Sofie.



rosjon: Det känns inte som det nej...

2010-04-14 @ 21:03:04
Postat av: Valterego

Lol....grattis och välkommen till helvetet :-D

2010-04-14 @ 23:45:33
URL: http://valterego.se
Postat av: dede09

Beröm svs för motriggen och de garanterade prissumman de har på alla tuneringar och förstås sm-08 precis som rosjon skrev GL!

2010-04-15 @ 06:32:08
Postat av: rosjon

Synd, de fick alldeles för lite stryk för hur dåligt de skötte det.

2010-04-15 @ 22:38:22
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: Roffe

Jag gratulerar rakt av.

Dybban har aldrig gett sig ut för att vara någon annan än den han är. Han bryr sig inte om ideologier och "måsten" i ankdammen.



Du kommer att göra ett bra jobb för Staten.

Skriva kan du.



Du får min välsignelse pöjk...

2010-04-16 @ 17:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0