Helvetet har brakat lös

I morgon bär det av till Tallinn tillsammans med Optikern för NordicBets Pokerweekend, ett paket jag lyckades turklonka efter en 23:e plats i Mikes pokerlada senast.

Men nu har ju vissa problem uppstått. För att citera min glasögonprydda vän "så har helvetet brakat lös på Island". All vulkanrök gör att de flesta flyg ställs in i morgon. Ja, de där isläningarna är inte att lita på. Sabbar de inte för hela Europa med sin ihåliga ekonomi, så släpper de helvetet lös på oss. Jens Jadbäck har haft telefonen varm hela kvällen.
- Flyget är inställt, kom till Stockholm och ta båten.

Ok, så vi beställde tågbiljett Göteborg-Stockholm. Några minuter senare ringde Jens igen.
- Nya direktiv. Flyget går!

Ok, vi bokade av tåget. Ny ringsignal.
- Äh, du flyget är inställt...
Då tyckte jag faktistk lite synd om skånepågen. Hade inte velat var i hans sits.

Ärligt talat vet jag ännu inte om flyget kommer gå eller inte, officielt är bara alla flyg innan 12.00 inställda och vårt avgår 12.25. Så vi lever på de berömda marginalerna. Tågbiljetten är dock återbokad. Problemet är att vi måste åka 08.00 imorgon bitti. Antagligen har personalen på Landvetter ingen aning om vår avgång då. Det känns som det kommer bli en lång och intressant dag. Vi kan hamna var som helst. Men vad gör man inte för chansen att spela lite poker.

Kommentarer
Postat av: dede09

Hoppas ni når fram till turren och även klonken!!

2010-04-16 @ 10:01:51
Postat av: Minna

lycka till dybban och don!

2010-04-16 @ 11:57:14
Postat av: dede09

Förresten hur har det gått med den prisvärda väskan din fru bad dig om?

2010-04-16 @ 12:41:58
Postat av: Pokerstar

Själv sitter man fast i USA, farsan i Spanien och brorsans fru i Finland. Lycka till, du får vara mina underhållning.

2010-04-16 @ 17:53:09
Postat av: Roffe

Ge Jidderbäck en tjyvsmäll snett bakifrån och hälsa från mig...

2010-04-16 @ 22:25:56
Postat av: dybban

Dede: Hon vågade till slut inte köpa en så dyr väska på nätet. Men vänta bara tills vi kommer till storstan, då lär det börja tjatas igen. Nu har hon ju dessutom avsatt en "väskfond" efter försäljningen av golfklubborna.



Roffe: Han är ju lite tyngre än jag, men om han inte beredd så kanske jag kan klara det. Får se hur hårt jag vågar smälla...

2010-04-19 @ 10:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0