Citatrån?

Läste precis Valteregos nya intervju med den gamla spelnörden Stefan Diös och rös plötsligt till när jag kom till några av Stefans citat.

"Att jag började spela poker har att göra med mitt stora intresse för spel i allmänhet. När jag gick i mellan- och högstadet var vi ett gäng klasskompisar som träffades på kvällarna för att spela sällskapsspel i olika former, ofta brädspel som Monopol och Risk.

När vi sedan blev tonåringar på sjuttiotalet var andra i vår ålder ute och söp och raggade brudar, medan vi satt i granngrabbens föräldrars gillestuga och spelade spel.
"

Det var ju inte Stefans ord, utan mina egna jag läste. Det är lustigt att en tid utan varken brudar eller öl kan ha varit så lycklig...

Kommentarer
Postat av: Optikern

Hehe vi satt på vinden i huset ni bodde i då.

Vilka tider!

2010-04-11 @ 19:57:31
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Den vinden har blivit kulturminnes-förklarad av kommun nu.

2010-04-12 @ 16:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0