Sälja internet någon?

Hjälp! Jag sitter i en riktigt knivig sits just nu. Ja, nu låter det kanske som jag har fått någon dödlig könssjukdom eller har bandidos efter mig. Så är inte fallet, men för en pokerspelare är mitt problem nästan lika prekärt. Om en vecka har jag inte tillgång till internet längre!

Huh, jag vrider och vänder mig om nätterna för att komma fram till en lösning. Jag bor i en helt ny lägenhet som kommunen ännu inte har kopplat upp till en fiberkabel. Fram till nu har jag dock inte brytt mig då jag traskat hem till farsgubben 100 meter bort och använt hans nät. Nu flyttar ju dock päronen ut till nya huset på landet om en vecka. Och vad ska jag göra då?

Att kommunen skulle få tummen ur de närmaste veckorna ser jag som en omöjlighet. Då återstår bara två alternativ- fixa internet på annat sätt eller självdö.

Det andra alternativet är inget bra så nu behöver jag hjälp. Vilka är snabbast på att fixa internet? Jag har inget telefonuttag eller comhem-bekvämligheter. Ja, att min lägenhet klassas som ny är ju ett stort skämt. Men vad tusan ska jag göra? Min toppacering i Sverigerankingen är hotad. Jag är hotad.

Så är det någon som vet hur man fixar internet på snabbast möjliga sätt?

Kommentarer
Postat av: Optikern

Såg att du inte spela rankingen igår.



Men mobilt internet?

2009-09-21 @ 08:08:43
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: hanna

har inte till och med din fru en dongel?

2009-09-21 @ 08:37:01
Postat av: dybban

Mobilt nät har jag redan, men det duger inte åt att spela poker. Det vore som att hoppa fallskärm utan fallskärm. Jag skulle garanterat förlora pengar när uppkoppllingen bryts hela tiden.

2009-09-21 @ 10:25:22
Postat av: dybban

Det var mycket irriterande att missa rankingen i går, men det berodde inte på nätet utan på för mycket jobb. Glömde helt enkelt av det. Värdefulla poäng borta...

2009-09-21 @ 10:26:55
Postat av: Optikern

Surt!

Men turneringar känns ju ändå som du kan ha en dongel.

Lite värre o sitta i en 2000:-/pott och tappa uppkopplingen!

2009-09-21 @ 12:12:45
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0