Ge tillbaka senaste timmen av mitt liv!

I morgon börjar jag min nya tjänst som sportreporter på Vetlanda-Posten. Jag går ner både löne- (inte så konstigt med tanke på att jag bara ska jobba halvtid) och titelmässigt. Men det här verkar faktiskt väldigt kul och jag ser fram emot att testa något nytt.

För att inte tappa allt för mycket i inkomst kom jag på den briljanta idén att jag faktiskt kan stämpla upp de resterande 50 procenten. Så i dag begav jag mig till Arbetsförmedlingen för att anmäla mig som deltidsarbetslös. Jag vill ju för allt i världen inte ha något annat jobb, men jag är tvungen att söka nytt jobb för att kunna få någon A-kassa.

Efter 45 minuters väntan på att få tala med en handläggare, en timmas formulärifyllande och till sist 30 minuters dösnack med en handläggare stod jag med 10 olika formulär och papper som jag och min arbetsgivare var tvugna att fylla i. Och de ska fyllas i rätt, vilket är lättare sagt än gjort. Jag är dessutom tvungen att dyka upp på möten och vara beredd att flytta till Luleå om de erbjuder mig en heltidstjänst. Dessutom kräver de att se intyg på journalistutbildningen och allt annat som kan vara av vikt. Intygen ligger på vinden. Antagligen djupt ner i kartongen längst in i förrådet.

- Ge tillbaka de senaste timmarna av mitt liv! ville jag skrika.

Men det gjorde jag inte. Jag kom däremot fram till att det här var förnedrande, tidskrävande och dötråkigt. Är det värt pengarna, om jag ens får några pengar? Som det känns nu är svaret NEJ. Gick i ren frustration hem och spelade poker. Drog in en veckolön på 30 minuter. Fuck A-kassan.

Kommentarer
Postat av: Johan

Inte så smart skriva att man för allt i världen inte vill ha något jobb på sin blogg. De kan dra in din rätt till A-kasse ersättning för mindre.

2009-09-01 @ 20:07:11
Postat av: dybban

Ja, men eftersom A-kassan med sitt ineffektiva pappersarbete redan har fått mig att inte söka så gör det mig inte så mycket. Dessutom tror jag inte de följer min blogg. =)

2009-09-01 @ 20:40:46
Postat av: Minna

ja, det är sådana som du dybban, som drar sverige ner i skiten.

2009-09-01 @ 21:51:07
Postat av: dybban

Mmm, jag, advokater och AIK:are.

2009-09-01 @ 22:26:02
Postat av: Joppe

Det ordnar sig nog ska du se... det där med AIK-are gillade jag inte!

2009-09-01 @ 23:02:12
Postat av: PokerStar

"Dont play with the fire if you dont want get wet";)

(eller nåt sånt...)

A.I.K

2009-09-01 @ 23:11:49
Postat av: dybban

Hehe. Sorry om jag trampade på ömma tår...

2009-09-02 @ 01:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0