Spelberoende pokerblogg ok?

Pokernörd som jag är spelar jag inte bara en massa "kort". Jag läser även mycket om poker. För närvarande finns det säkert 50 olika pokerbloggar som jag följer. Det är på gränsen till sjukt jag vet, men jag kan inte sluta läsa. Det är nästan som ett beroende i sig. Jag tycker inte bara det är kul att följa alla olika bloggar, jag ser det också som ett sätt att lära mig mer om poker.

Jag tycker det är givande att följa de flesta bloggar, trots stora skillnader i såväl skrivteknik som pokerkunskaper. Ofta har en blogg alltid något att bidra med, om det så är avancerade handanalyser som roliga anekdoter spelar ingen roll.

En speciell blogg gör mig dock för tillfället lite ledsen. Det är Fredrik Nygårds på Pokermagazine. För er som inte känner till hans bakgrund så är Nygård mest känd för att ha varit grav spelmissbrukare och har genom åren försnillat 10-tals miljoner på grund av sitt beroende.

Nu har han en blogg om pokerspelande. Jag tycker det är sorgligt. Ungefär som att läsa om en alkolist på väg ner i fördärvet igen. Visserligen blir han oftast "stejkad" i sitt spelande (någon annan betalar alltså) men det känns ändå inte ok. Är det möjligt för en före detta grav spelmissbrukare att börja spela "lagom" igen? Kan en nykter alkolist börja dricka ett glas vin till maten och ta en pubrunda med gänget?

De senaste inläggen på bloggen har Nygård spelat 5/10 euro cashgame. På de nivåerna kan man förlora stora summor. Jag förstår faktiskt inte hur Sveriges bästa pokertidning kan låta honom ha en blogg på deras sida. Även om Fredrik Nygård säkert är en trevlig kille känns det inte rätt någonstans. Det är som att ge någon en karta till sin egen undergång. Det vill jag inte läsa om. Ändå gör jag det. Om och om igen. Skämmes.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Moralpolisen har talat men du har en poäng!

2009-11-10 @ 22:58:17
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: ??

Träffas du och Optikern hos Norman på lördag?

2009-11-11 @ 12:24:47
Postat av: Optikern

Jag uteblir. Har lovat vara kvar i Göteborg ï helgen.

2009-11-11 @ 12:47:19
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

jag kommer dock.

2009-11-11 @ 13:07:52
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: ??

Trevligt!

2009-11-11 @ 15:02:21
Postat av: PokerStar

Hej din fegis.

Nu bjuder DILBA upp till en pokerkamp på hennes blogg. Anmäl dig nu!Känner för att sparka på en som ligger ned;) (Ögryte) Skrev till Valterego också.

PS

2009-11-11 @ 22:58:27
URL: http://vegas2008.blogg.se/
Postat av: dybban

Haha. Ja, jag ligger verkligen. Men jag vet inte hur man kommenterar på aftonbladet. =) Ska se om jag kan lista ut funktionerna och ställa upp. Det vore onekligen rätt kul att få dig att få känna på livet som förlorare...

2009-11-12 @ 00:26:08
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0