Farsan mosar på pokerklubb

Ända sedan de lade ner pokerklubben här i stan för ett par år sedan har jag saknat en "egen" klubb. Nu kanske jag har hittat den. I helgen blev jag inbjuden till grannkommunen Nässjö för att spela en 500kr Freezout. Kvällen blev riktigt kul.

Och det beror inte på att jag lyckades bra i turren med cirka 30 deltagare. Jag spelade i ärlighetens namn riktigt dåligt och lyckades inte med någonting. Några exempel:
- Foldar QJ på turn på Q-hög flopp efter att en motståndare betat hårt på flopp och turn. Han visar Q10 för sämre kicker.
- Foldar A9 på A-hög flopp efter att motståndaren betat på flopp och turn och gick allin för halva min stack på river. Jag hade redan på flopp bestämt att han hade ett sämre A än mig, men blev på river misstänksam för då borde han ha checkat. Han visar A8. Tilt på mig.
- Missar ett färgdrag och semibluffar inte, motståndaren hade vikt.
- Ställer med 10 bb och K3o för att sno alla limpares pengar. Syn av K9s och ute som en av de första. Katastrof.

Jag fick dock med mig min gamle far som likt ett barn på julafton fick vara med de stora grabbarna och spela. Till vardags spelar han 20kr sit&gos på nätet.
- Spela nu bara lugnt och riktigt tight. Det brukar löna sig på såna här ställen, sa jag till honom.
Konstigt att jag inte kan följa mina egna råd. Farsan gick i allafall som tåget och efter sex timmars spel var han heads up som massiv chipleader. Då förlorade han all in med 44 mot J4 (brädan tvåpara sig och j-hög vann). Sen förlorade han all in igen med AQ mot J10. Han fick i allafall nästan 4k för andraplatsen, första gav 7k. Inte illa för en gammal farsgubbe.

Själv fick jag koncentrera mig på Cashgamet. Där lyckades jag i vanlig ordning helt ok, tripplade min stack och slutade kvällen på plus ändå. Även om det inte, som i Kumla, fanns någon lång farbror som gapade "Rock´n´roll!" efter varje vunnen pott så kändes det som en riktigt fin klubb, med väldigt trevliga människor i alla åldrar. Dessutom var allt ypperligt fixat runt om kring med bar och dylikt.

Så Tack för kaffet (ölen) Nässjö pokerklubb! Familjen Lindell kommer definitivt be back. Men då måste jag nog slå farsan för att kunna komma tillbaka en tredje gång...


Kommentarer
Postat av: Fassan

Risken är att det bara blir en gång till då....

2009-11-29 @ 09:03:41
Postat av: Sara

hihi

2009-11-29 @ 14:57:08
Postat av: Optikern

Såg att Nygård som skriver på Pokermagazine nu har gulat den stejk han fick förra veckan.

Kanskev inte helt oväntat men dock tragiskt.

Men vem sätter sig o lirar en turnering för 8500:- när man vunnit 18500:-. Känns inte som man har bankrullen för det då.

Jaja vi får se hur detta slutar!

2009-12-01 @ 11:44:14
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Ja, jag förstår fortfarande inte...

2009-12-01 @ 15:25:02
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0