Ett ljus i mörkret

Ur pokersynpunkt har novembermånad varit rätt så mörk och dyster. Efter hemkomsten från New York har det mesta gått åt pipan och i dag började jag frukta för att det här kan bli den andra minusmånaden i min karriär.

Då kom ett litet ljus i mörkret som räddar upp månaden och får mig på rätt köl igen. I natt vann jag äntligen en turre igen. Det blev 500kr Texas på SvS, som jag spelade mest för att de dubblat stackdjupet precis.

Det var bara 104 spelare som kom till start men vinsten på drygt 16k var viktigt ändå. Inte minst för självförtroendet.

Jag låg väldigt dåligt till hela vägen till finalbordet som var väldigt tight. Jag lyckades där gå från 18k till över 100k utan en enda showdown (förurom mot shortstacks med typ 2bb). Det var nog det sämsta finalbord jag spelat, sett till spelarkvalité alltså. Jag såg inte ett enda vettigt move under hela tiden. Bara tacka och ta emot.

Nu går vi mot ljusare tider.


Kommentarer
Postat av: Optikern

Det förklarar min osannolika oflyt på cashgameborden igår kväll. Skönt att komma till klarhet :)

2009-11-19 @ 12:35:15
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0