Ge mig en tjockablängare!

Nackdelen med att vara journalist är att när huvudet står stilla så är det förbaskat jobbigt. Nu har jag suttit i en timma med samma artikel. Vad jag fått ur mig är en rad. En rad.

Jag har skrivit om raden sju gånger och hunnit med att fylla på kaffekoppen tre gånger. Nu börjar jag bli riktigt stressad.

Det är sådana här dagar jag önskar mig bort till ett enkelt liv med poker. Där är det bara att sitta och klicka. Och jag slipper skriva invecklade artiklar om vänsteralliansen nya energipolitik. Dessutom är det bara jag själv som drabbas av en dålig dag. Nu måste tusentals människor stå ut med skiten i morgondagens blaska. Om det nu blir något av den här raden vill säga.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Jag såg en film för några månader sen om en journalist som hittade på alla sina artiklar. han jobbade för en stor tidning och nystade in sig i värre och värre historier. kommer inte ihåg vad den hette men den är verklighetsbaserad.



Återkommer i ämnet om jag minns vad den hette.

2009-03-23 @ 21:11:49
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Snart börjar jag med hitta på mina egna artiklar. De blir säkerligen intressantare då.

2009-03-23 @ 22:36:07
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Fassan

I stort sett är det väl lite så du gjort hela tiden....

2009-03-27 @ 13:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0