Ett skott!

I helgen tog jag ett snabbt "skott" på 25/50 på SvS. Även om jag kanske egentligen har rulle för nivån håller jag mig oftast på nivåerna 5/10 - 10/20. Anledningen är väl främst att jag har alldeles för stor respekt för pengar. Jag har helt enkelt inte nerver att förlora ett fullt inköp på 25/50 (10k) på en hand.

Respekten för pengar (eller kallas det snålhet?) är på både gott och ont. Det positiva är att jag aldrig riskerar särskilt mycket av rullen och har en relativt enkel väg mot ett plus varje månad. Det negativa är att jag aldrig kommer ha chansen att nå de riktigt stora pengarna. Och får inte heller testa om jag håller mot bättre motstånd. I lördags var det dock alldeles för mycket fisk ute för att låta nerverna styra.

Jag slängde in 10 friska laxar bland de andra fiskarna och var beredd på att hålla i hatten. Bordet var nämligen totalt sjösjukt. Första handen QQ. Höjning, reraise, all in. Puh. Jaja, here we go tänkte jag och körde in keramiken i bästa Dan Glimne-anda. Den står mot 33. Jo, fisk var det. Andra handen dyker A5 i klöver upp. Den är alldeles för vacker för att lägga mot en höjning bland detta gäng. Flopp A105 = nöten i detta akvarium. Pang, pang, pang och all in. Och plötsligt hade man gulat två motståndare. Jag bestämde mig för att göra en "hit & run". Ta pengarna och spring för allt vad du är värd. Två händer fick räcka för att visa min storhet. Sen kom nerverna i kapp. Jag vägrar förlora en månadslön på en bad beat. Så blir jag aldrig någon ny Patrik Antonius heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0