Trashtalk och segerdans

Kvällen gick till historien som den bästa någonsin för dybban och hans lag, Lindells, i korpenpingisen. Efter att ha blivit totalt förnedrade i nio omgångar av pensionärer, försupna diversearbetare och handikappade kom revanschen.

Lindells - Clitor IS     4-1 i matcher

Lindells - SJ     5-0 i matcher.

Två segrar av två möjliga och Lindells första värdefulla poäng bärgades. Nu ligger vi inte längre sist i tabellen och dybban som tidigare bara lyckats vinna ett enda set på typ 10 matcher fick vinna 4 singelmatcher på raken. Världsklass!

Hans största bedrift var att slå en av traktens mest lovande juniorer i en rafflande kamp. Dybban hade lite svårt med den rappa och viga fjunisen till en början men lyckades efterhand, med rävens list och en stor portion trashtalk  få junioren att bli nervös och stappla.
- Missa inte den här serven nu junis för då förlorar du setet, kunde dybban vräka ur sig utan någon skam i kroppen.
Eller.
- Gillar du att förlora? Det verkar så med tanke på dina värdelösa stoppbollar mot min forhand.
Eller.
-Haha. Den där underskruven läste jag om i aftonbladet i går. Du vet väl att jag är journalist och läser allt? Skärp dig nu junis!

Efter en kvarts trashtalk verkade junioren bli allt mer frustrerad och missade de mest enkla bollar.  Dybban är en av världens bästa i sin genre, tänker dybban. Jag kan snacka omkull vem som helst.

Dybban vann till slut i tre raka set och kunde inte låta bli att dra den redan klassiska repliken:
-In your face! till den innan så kaxiga fjunisen när denne skulle tacka för matchen.
För bragden förväntade sig dybban stående ovationer från publiken. Men istället, mitt under segerdansen, väntade en smärre utskällning från junisen farsa.
-Nu får du väl ge dig?!!! Flickan är ju ändå bara 12 år!


Kommentarer
Postat av: Optikern

Ålder och kön spelar ingen roll i korpenligan. Alla är införstådda i vad det handlar om och ska behandlas lika, de vet vad de ger sig in på.

Så mig har du på din sida, tryck ner henne långt ner i hennes rosa sockiplast!

Helt rätt

2009-01-29 @ 08:36:55
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Precis optikern. Den här tjejen är dessutom en kaxig en som sa - Yes! efter varje boll, och klagade på att dybban hade tur med kantbollar och nätrullare.



Därtill hade Rickard Prim närapå förlorat mot henne omgången innan, men lyckades vinna det avgörande setet. Därför ville jag inte ge henne något gratis och blev mer och mer upprymd ju surare hon blev. Men detta var inget personligt. Jag kommer behandla mina barn på samma sätt när jag ska slå dem i pingis...

2009-01-29 @ 09:07:49
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: jennie

hahaha...

2009-01-29 @ 09:48:52
URL: http://jennieskriver.webblogg.se/
Postat av: Minna

ja det ska tas på allvar.. haha.

2009-01-29 @ 11:18:41
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: Optikern

Så allt är helt sant? Även utskällningen av hennes farsa?

Trodde det log flera kilo ironi i ditt påstående.

2009-01-29 @ 12:01:08
Postat av: dybban

Jag använder mig aldrig av ironi när det gäller en så viktig sak som pingis. Risken är ju då att folk missuppfattar vikten av ämnet...

2009-01-29 @ 15:33:02
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optikern

Kom o tänka på en sak under lunchen.

Är det inte en av universums grundlagar att en karl på 26 år inte ska förlora mot en flicka på 12 år pingis... för övrigt inte mot nån av det täckta könet överhuvudtaget?

Tjejdäng är en dödssynd

2009-01-29 @ 16:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0