Dybban- 14,6 kg chef

I dag deklarerad vår nytillträdda nyhetschef att hon har fått ett välbetalt journalistjobb i den Kungliga Hufvudstaden och slutar inom en månad. Tråkigt för hon är en av de yngre och trevligaste på tidningen.

Det innbär att kulturredaktören kommer att få hoppa in som nyhetschef fram till sommaren, tillsammans med dybban!
Dybban ska visserligen bara sitta en dag i veckan, men att vara 20 % chef räcker gott och väl. Jag väger i dag 73 kilo. Det betyder att 14,6 kg av mig är chef. Tänk er gå och konka på 14 mjölkpaket så känner ni tyngden i mitt ledarskap.

Dessutom har jag börjat lyfta vikter så jag räknar med att gå upp några pannor inom snar framtid. Det betyder att jag blir ännu mer chef.

Jag ska direkt börja fila på några nya idéer som kommer få vår nervösa nattchef att gå i taket.

Kommentarer
Postat av: Minna

wow. grattis. synd med rebecka bara =(

2009-01-30 @ 12:38:56
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: Optikern

Ojoj redan vid ett mjölkpaket tror jag det stiger dig långt över huvudet.

2009-01-30 @ 13:43:04
Postat av: dybban

Puh, anar jag inte ett uns avundsjuka från 80 mjölpaket optiker?

2009-01-30 @ 14:19:58
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0