Organiserat kaos

Mina arbetskamrater tycker att jag ska städa mitt skrivbord. Jag hävdar dock att jag jobbar bäst under lite röriga former. Det kan se ostrukturerat ut, men jag vet exakt var alla papper finns. Hävdar jag i allafall. I själva verket har jag ofta ingen aning. Självklart har jag inte vett att föra något ordentligt schema heller så det kräver att jag har någorlunda koll på saker i huvudet.

Jag tror det är därför jag ofta ser tankspridd ut, och gör min klassiska "min" när jag biter mig i kinden. Den används både när jag tänker på mitt jobb, samt under pokerspel. "Bit-i-kinden-minen" har jag fått mycket skit av frugan för det senaste året. Hon säger att jag ser ut som en efterbliven och tror jag ska bita av mig kinden. I själva verket är det min tänkarpose som jag är mycket beroende av. Antagligen skulle jag inte klara mig utan den. Men det skiter ju hon i. Hon är mer intresserad av det estetiska och vill att man ska se bra ut på bild. Att jag måste komma ihåg saker på mitt skrivbord och spela bra poker är sekundärt.


Här sitter alltså dybban på dagarna. Nu är det relativt nystädat för städerskan har precis varit här. Värt att notera är min burksamling till höger. (Ett tag var jag gravt beroende av Red bull men är nu efter lång kamp relativt ren, med enstaka återfall). Jag är även stolt över min bokhylla. Den innehåller bland annat klassiker som "Utterliv", "Supersex" och "Vems Islam". Folk skickar in alla möjliga nippriga böcker som man förväntas kasta sig över med outömlig entusiasm. Värt att notera är även alla papper som var och ett innehåller värdefull information, som kommunalrådet Lennart Bogrens senaste debattinlägg eller detaljerade planer för Pingstkyrkans nyöppnade ungdomscafé.

Kommentarer
Postat av: Minna

burksamlingen är i själva verket större än den utger sig för att vara på bilden.. dessutom möglar det i den där skåran innanför kanten på alla.. ja, jag tror vi får skicka dit tanterna från rent hus för att göra lite bakterieprover på ditt tangentbord och telefonlur också! haha.

2009-02-17 @ 21:36:24
URL: http://unbelodia.blogg.se/
Postat av: Optikern

Bit-i-kinden-minen är ju den som gör Dybban till Dybban! Men gå in i fällan att tro att du har ordning på dina grejjer såsom jag gjort. Nu har jag tappat bort kvittot till min soffa som jag blir tvungen att reklamera. Brukar dock vara svårt utan kvittot!



Till sist ska jag berätta en rolig grej om att spara burkar sådär. När jag, Erik och Nico bodde ihop så spara dom paketen från alla golden gate de hinkade i sig. det va en gedigen samling vill jag lova. Dock hade de här gossarna inte vett att skölja ur paketen efter sig (lite som Dybban när han dricker öl) och de drog till sig en hel del bananflugor. Vi råkade stöta till berget av golden gate-paket och ett inferno av bananflugr utspelade sig i köket på Gustavsgatan.

Så passa dig innan de skickar Anticimex på dig!

2009-02-18 @ 08:18:29
Postat av: dybban

Huh! Fyvale, jag hatar bananflugor. Men att de små liven var sådana vinkännare visste jag inte...

2009-02-18 @ 08:53:12
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optikern

Nja vinkännare o vinkännare. De pimplade golden gate tills de blev sura i magen. Erik toppade med två gravendals för att nå den perfekta fyllan. Detta minst tre gånger i veckan under ett halvsårs tid!

2009-02-18 @ 17:53:12
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0