Gympalärarprins

I dag kom årets största nyhet - Viktoria har förlovat sig. Tanterna på jobbet har gråtit glädjetårar och köpt tårta. Att en gympalärare från Ockelbo ska bli vår näste kronprins är väl dock inte så mycket att fira? Visserligen blir väl optikern överlycklig då han är en riktig glasögonorm.

Själv har vi förtvivlat försökt hitta en lokal vinkel på nyheten. Men det närmsta vi kom var att om man vänder Ockelbo bak och fram så blir det nästan Bodafors. Eh, och vid närmare eftertanke blir det ju faktiskt inte ens det...

Nej, jag tycker inte att vem som helst ska kunna bli kronprins. De borde lägga ut jobbet på platsbanken så kan den mest lämpliga söka. Jag tror personligen att jag själv skulle bli en ypperlig kronprins. Jag gillar att resa, äta snittar och fraternisera med alla möjliga sorters människor. Dessutom har jag på North Park University i Chicago blivit utbildad i Public Speaking och konsten att klippa röda band.

Men har jag haft någon chans att söka? Nej. Tydligen har en skrotlyftare mer hum om hur riket på bästa sätt ska marknadsföras. Det skulle inte förvåna mig om han har gått sängvägen för att få det där jobbet...

Kommentarer
Postat av: Optikern

Den gamla YSL-bågen han har är ju minst 4 år gammal. Pyttsan, duger väl inte åt en prins? tror till och med vi har den modellen kvar och samlar damm i nån låda med en röd prislapp på sig.

Däremot tycker jag tvärtemot dig. Vem som helst borde väl kunna bli prins.

Även om man inte fötts med blått blod och silversked i munnen borde man väl ändå kunna få chansen. Att något så förlegat som adel och kungafamiljt fortfarande exitesterar på 2000-talet är för mig en gåta.

2009-02-24 @ 18:35:36
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Minna

jag håller med johan. det är väl ett ypperligt tillfälle att modernisera den dammiga monarkin ytterligare. men klart älskling att du skulle vara mer lämpad, en pokerspelande småstadsjournalist med en helseriös collegeutbildning i ryggen. länge leve simon! synd bara att du redan är gift.. det gillar de nog inte!

2009-02-24 @ 18:43:07
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: dybban

Hehe. Min uppenbara ironi var tydligen inte så uppenbar.



Klart alla ska få chansen att bli minikung. Dybban är ju redan prins. Gift med en finsk prinsessa.



Men medge att det ändå vore roligare om kungahuset först lade ut jobbet på platsbanken?

2009-02-24 @ 20:18:34
Postat av: Optikern

Det vore vore väldigt roligt och intressant!

2009-02-24 @ 20:23:14
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Optikern

Ironi i skrift är en svår konst att mästra!

2009-02-24 @ 20:24:21
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag förstod direkt dybban. Det var klockren ironi från början till slut.

2009-02-24 @ 21:00:58
Postat av: Minna

var det någon som inte förstod?

2009-02-24 @ 21:05:44
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: Optikern

Daniel må sakna det blå blodet, om än dock han gärna skulle vilja ha det om den stekare han är!

2009-02-25 @ 08:09:40
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0