Ett fåraktigt köp

Nu har jag gjort mig själv en tjänst och köpt ett får. Var inne på Mangans blogg där han tipsade om en kanonsida där man kan ge bort nästan vad som helst till människor i tredje världen.

Mangan köpte en get och gav bort till en familj i Uganda. Jag blev så jädra sugen på att också köpa en get, men de var slut. Därför fick jag nöja mig med ett får som jag skänkte till en ensamstående kvinna i Burkina Faso. Det är egentligen helt uppåt väggarna sinnessjukt vad en tiondels inköp på pokerborden kan göra för en annan människa. Jag får nästan rysningar när jag tänkar på hur en småspelare som jag själv varje dag kan spela bort, eller vinna, livsavgörande summor för någon långt borta.

Så nu uppmanar jag optikern att gå in på http://www.webaidshop.se/ och köpa ett par brillor till en äldre man i Afghanistan. Kostnad 100 spänn. Det är lite andra priser än på Wasa Optik i Götlaborg det! Alla andra kan också köpa något kul, som ett kokkärl, vitaminer eller en julgris.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Jag har ju alltid haft lite svårt för de här lågprisoptikerna då jag är lite av en snobb.

Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig så nu ska vi se till att någon närsynt stackare får en skarpare vardag.

Kanske t.om. skänker lite mer ifall någon behöver proggressiva glasögon!

2009-12-15 @ 21:49:01
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0