Börsen rusar

- Men jag kan ju leva på det här!
Så låter dybban varenda dag börsen går upp.

- Neej, mina pengar. Jag är ruinerad. Säälj!
Så låter dybban när börsen går ner.

Min nyfunna hobby som börshaj har verkligen lärt mig ett och annat om mig själv. Jag drar lätt förhastade slutsatser. Hur som helst är det rätt roligt för tillfället. Alla aktier går i princip upp så det är inte särskilt svårt att lyckas. Frugan frågar mig om jag fattar något av de där siffrorna när jag är inne och kollar börsen. Då kliar jag mig lite smart på hakan och förklarar att det är klart jag gör. I själva verket går jag på "känsla" samt min personliga bankman Henkes goda råd. Så i egentligen är jag all in blint. Jag skulle kunna köpa vilken skit som helst.

Ungefär som när jag blev inlurad i ett pyramidspel för fem år sedan och skulle sälja kaffe. Det var inte så lätt som det verkade och jag fick dricka upp allt själv. Har fortfarande ont i magen. Men det är ju en helt annan historia. Den beskriver bara hur naiv och lättlurad jag är.

För er som har lite pengar över är dagens aktietips Nokia. Den aktien är en av få som inte har börjat stiga än. Den är i själva verket rätt nära botten. Min vän Dylan köpte den för runt 230kr styck för något år sedan. Jag köpte för 88kr i går. Så nu är det bara att vänta. Det kan bli en skaplig hacka. Eller inte. Det är just det som är grejen. Man vet ju aldrig.

"Antingen går Schumacher i depå det här varvet, eller så gör han inte det."




Kommentarer
Postat av: Optikern

Haha var det pyramidspelet Lasse Ugharp lurade in dej på. Som jag och Erik försökte på våra bara knän försökte få dej att inte hoppa på.



Ja du är en idiot :)

2009-08-22 @ 11:18:10
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Japp, men det verkade väldigt bra just då...=)

2009-08-22 @ 13:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0