Jobberbjudande

Nu är jag inne på sista veckan av totalt sex veckor semester. Jag känner att jag måste vänja mig vid tanken att börja jobba igen. Det gäller att ta små steg mot verkligheten så i dag började jag med att gå ut och luncha med mina kollegor. Trevligt och lagom arbetsamt.

Då min tid som ungdomsredaktör är över efter 1,5 år så är det dags att leta nya arbetsuppgifter. Eftersom journalistjobb är en utrotningshotad art så tar jag egentligen vad som helst där jag får behålla någon form av värdighet. Därför blev jag väldigt glad när chefen på sittande rumpa gav mig tre olika jobberbjudanden under lunchen. Ett avböjde jag direkt då det var i Tranås, så nu suger jag på de här karamallerna.
- Heltid som allmänreporter
- Halvtid som sportreporter

Eftersom jag har en liten dröm sen jag var liten att få vara sportjournalist så lutar det lite åt det. Det skulle dessutom innebära att jag är ledig varannan vecka och kan satsa på att sköta om hemmet. (Inofficiellt spela poker)

Kruxet är att jag måste sätta mig in i sporter som bandy och speedway.


Kommentarer
Postat av: Optikern

Hatten är en jävel på speedway, hör med honom.

Jag kan lära dig allt om baseboll :)

2009-08-19 @ 08:26:38
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: hanna

om det ändå var så lätt att få ett jobb man ville ha :) jag röstar på halvtid som sportrepoter! det låter som dybbis! åsså kan du ju lära dig att laga mat och sån och ta hand om din fruga på all fritid som du får ;)

2009-08-19 @ 09:15:54
Postat av: mutti

Och curling, bangolf och gång=)

2009-08-19 @ 18:12:47
Postat av: Pokerstar

Att vara upp kl 03.43 anser inte jag ett försök att komma tillbaka till normal dygnsrytm.

Jag kan iallafall bidra med HELT objektiva analyser om AIK om så önksas...

2009-08-19 @ 19:46:19
Postat av: Minna

håller med Pokerstar där..

2009-08-20 @ 11:17:17
Postat av: dybban

Jag måste väl ändå få vara uppe å slaska lite på semestern...=)

2009-08-20 @ 15:25:30
Postat av: beccy

jag röstar också för sportreporter på halvtid. resten av tiden kan du använda till att lära mig spela poker nu när jobberbjudanden INTE kastas efter mig på gatan..

2009-08-27 @ 11:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0