gräset är inte grönare

Jag har de senaste åren haft en dröm om att bli "proffs" och spela poker på heltid. När jag nu under några veckor faktiskt levt ett liv som heltids pokerspelare  så vet jag inte om jag är så sugen på det längre. Det är faktiskt ett rätt dött liv. Och jag har för första gången någonsin nästan börjat tröttna på spelet. Hur är det möjligt?

Ja, det är väl som med allt i livet. Så fort det är lördag hela veckan så är det inte så himla kul med lördagar längre. Så fort jag faktiskt fick chansen att spela hur mycket poker jag ville så är det svårt att brinna för varje hand. Det blir lätt slentrian och dåligt spel från min sida. Eller som en regular på SvS beskrev det på sin blogg: Dybban hade jag respekt för tills idag, då jag kom på att han är den största SuperNitten ever. Han är en sån spelare som foldar ALLA floppar om han inte har något bra. Har han något han vill spela vidare med så vill han helst få in Allt på flopp asap. Riktigt dålig, men tyvärr en värdesänkare och fiskätare.

Det som står är så sant och typiskt mitt spel när jag håller på med annat samtidigt som att kolla youtube, googla, skriva mail o.s.v. Man sätter helt enkelt på autopiloten och kör på. Det spelet är så dåligt och blir tyvärr alldeles för vanligt när man har för mycket tid att lägga på poker. Vet jag dock om att jag bara får spela i 1-2 timmar på en dag så skärper jag till mig och spelar bra aggressiv poker. 

Att folk tror att man är tight är ju dock det bästa som kan hända när man spelar mycket cashgame på 5-mannabord. Nu gäller det bara att börja koncentrera sig och spela bättre. 

Kommentarer
Postat av: Optikern

lol länka till hans blogg!

2009-08-10 @ 18:39:57
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Fin blogg :)

2009-08-10 @ 19:01:21
URL: http://twwiinie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, poker är nog inte så kul att spela på heltid, utan lite då och då.

2009-08-10 @ 19:04:25
URL: http://miisseast.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

2009-08-10 @ 19:18:05
Postat av: Emma

Spana in sneak peaken av mina armband på min blogg! =)

2009-08-10 @ 19:25:57
URL: http://ilovenutmeg.blogg.se/
Postat av: dybban

Nej, den vill jag inte länka till. Han snackar ju skit om dybban =)

2009-08-11 @ 11:19:39
Postat av: Frus

han är bara avis :)

2009-08-11 @ 20:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0