Att göra en "Kramer"

I dag har jag gjort en äkta "Cosmo Kramer". Om ni har sett Seinfeldavsnittet när Kramer får för sig att han kan trotsa naturlagarna och köra hur långt som helst med sin gamla amerikanare, trots att den röda bensinlampan lyser, så vet ni vad jag menar.
 
På väg hem från jobbet i Eksjö började bensinlampan lysa halvvägs till Nässjö. Då är det fem mil kvar till Jönköping. Jag märkte samtidigt att jag mycket lägligt också glömt mitt Visakort hemma. Ett dilemma med andra ord. Åka tillbaka till Eksjö, låna pengar och tanka eller dra en rövare och köra hela vägen till Jönkan? Jag drog självklart en rövare. 

Jag skulle vilja säga att anledningen till att jag valde det osäkra alternativet är att jag är en totalt orädd gambler, en människa som ständigt spränger gränser och lever på gränsen till galenskap. Men det är ju bara vad jag vill. Ska sanningen fram var det nog främst på grund av lathet. Ska erkänna att jag var skapligt nervös sista milen. Det kändes ungefär som när motståndaren sitter och steker på om han ska syna din vansinnesbluff eller inte. Motståndaren lade sig till sist och jag lyckades ta mig ända hem. Precis som Kramer hade gjort om han inte hade fått storhetsvansinne. Det är tur att man är en ödmjuk människa.

                            

Kommentarer
Postat av: Konartis-

Tack för en riktigt bra blogg! Poker och Seinfeld..you're on a roll. Keep it up!

2009-04-07 @ 00:31:35
Postat av: dybban

Tackar för orden. Alltid roligt med likasinnade.

2009-04-07 @ 01:12:46
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optikern

Attans. Jag förståd tidigt i inlägget vad det skulle handla om och jag verkligen höll tummarna för att du skulle få en idiotsyn med ett mellanpar och runner-runner-färgdrag.

Hade varit roligt att få höra om att Dybban får promenera en halvmil med bensindunken i hand och sedan sälja sin kropp för 5 liter bensin till en rysk bensinmacksägare vid namn Pjotr!

2009-04-07 @ 09:30:38
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Det finns som sagt inget bättre än att gotta sig i andras olycka. =)



Jag var dock inte riktigt lika rädd som när vi var på roadtrip i staterna och bensinlampan började lysa mitt i ingenstans ute på vägarna. Då hade vi för en kvart sen kört förbi en bensinmack med kommentaren.

-Äh, det kommer snart en till.

Men det gjorde det inte.

2009-04-07 @ 09:54:49
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Minna

i går glömde du visakortet. i dag mobilen. slarvigt!

2009-04-07 @ 10:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0