Plura på besök

Under veckan sparade jag ut några extra millimeter röd skäggstubb. Allt för att behaga min gamle vän Plura som jag hade bestämt träff med på Eksjö Stadshotell i helgen. Till mitt stora förtret var det samtidigt galej på hotellet med massa andra artister och buffé för stans företagare samt annat löst folk. Så jag och Plura fick inte lika mycket qualitytime som vi båda hade hoppats.

Eftersom frugan och Malin ska öppna café var vi specialinbjudna till buffén som bland annat bestod av räkfrossa. Jag och Malins sambo Ola, eller Dylan som jag hellre kallar honom, åt räkor som om det inte fanns någon morgondag. När jag såg våra tallrikar efter massakern kunde jag inte låta bli att tänka på George i Seinfeld som fick onelinern "The ocean called and said they were out of shrimps" uppkört i ansiktet när han under ett styrelsemöte åt en ansenlig mängd av havets små läckerheter. Vi fick en liknande kommentar av vår bordsgranne.
- Gratis är gott ser jag...

Efter att jag som vanligt fick hjärnsläpp och skulle börja bjuda på Minttu i baren, trots att dybban bevisat inte tål slisket, blev det tidig hemgång för mig och Dylan, medan Plura och tjejerna stannade kvar och skakade rumpa på dansgolvet. När jag kom hem fick jag den eminenta idén att spela lite poker. Som tur var visade det sig att jag var alldeles lagom rund under fötterna för att inte ens få igång internet. Det sparade mig antagligen många tusenlappar, så minttun kanske inte var en så dum idé ändå.


Plura & dybban


Kommentarer
Postat av: Optikern

Jag ser framför mig hur Plura kisar ut mot publiken och letar efter sin favoritoptiker. Han har nämligen glömt sina glasögon och har svårt att koncentrera sig.

Tur att Dybban la sin tröstande arm på hans axel och sa att allt ordnar sig min vän...



Vacker bild för övrigt. rama in och sätt upp på väggen!

2009-04-20 @ 19:07:33
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Han frågade faktiskt var i hela friden glasögonormen höll hus.

-Han missar ju aldrig en bra konsert!



Jag gillar Pluras scarf.

2009-04-20 @ 19:22:58
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Minna

kanske borde lägga till bildbyline..

2009-04-21 @ 00:22:15
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: Optikern

Förresten, får du överhuvudtaget igång internet i något tillstånd. Nyktert som berusat?

2009-04-21 @ 17:12:38
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Nja, ibland går det ju igång av sig själv.

2009-04-22 @ 14:13:18
Postat av: Dylan

Gratis är alltid godast och Karl IX hade en konstig frisyr.

2009-04-22 @ 20:08:46
Postat av: dybban

Så sant som det är sagt Dylan. =)

2009-04-24 @ 15:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0